באסל גטאס
באסל גטאסצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ באסל גטאס (הרשימה הערבית) סירב לגנות הבוקר (שלישי) את פיגועי הטרור האחרונים באומרו כי יש זכות לגיטימית ל''עם תחת כיבוש'' להתנגד לכיבוש בכל אמצעי.

"אני חושב שלעם תחת כיבוש יש זכות אלמנטארית להתנגד לכיבוש, בכל אמצעי שהוא מוצא לנכון", אמר ח"כ גטאס בראיון לרדיו דרום והוסיף כי "אני, אישית, הלוואי והייתי יכול למנוע כל טיפת דם. אני נגד כל הרג וכל דם שישפך אבל האחריות על כל מה שקורה נמצאת על כתפיו של ביבי נתניהו שממשיך בהובלת האיזור למלחמה ועוד  מלחמה, לטיפשות ועוד טיפשות".

לטענתו, הירי שבוצע נגד המחבל פאדי עלון שביצע את הפיגוע במוצאי השבת ופצע יהודי באורח בינוני, היה רצח לכל דבר. "מבחינתי אי אפשר להבדיל בין דם ודם. אתה יודע שהייתה הוצאה להורג של בחור בשם פאדי עלון", אמר גטאס תוך שהוא מסרב להשיב האם הוא מוכן לגנות את רצח הישראלים.

"אנחנו... לא. לא. יש הבדל.  אני מגנה את הכיבוש כי הכיבוש הוא הסיבה(...). אם אתה רוצה לגנות כל פעולת איבה שיצאו לה קורבנות אזרחיים, תלך להיסטוריה שלכם ואז אתה תשלוף מההיסטוריה..אני לא צריך ללכת לספרי ההיסטוריה, אני הולך כמה חודשים אחורה למה שקרה בכפר דומא, למרות שעד עכשיו אין עצורים, ראש הממשלה גינה, הנשיא גינה, הלכו להפגין ישראלים יהודים ואותך אני שואל שאלה פשוטה, האם על רצח נתעב של בני זוג יהודים – אתה אומר לי 'לא, אני לא מגנה'".