ראשי הארגון עם השר ליצמן
ראשי הארגון עם השר ליצמןצילום: ענר גרין, דוברות איחוד הצלה

משרד הבריאות בראשות השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) הודיע היום (שלישי) כי הוא מכיר ב"איחוד הצלה" כגוף רשמי העוסק ברפואת חירום אשר פועל באופן עצמאי ובכפיפות ישירה למשרד הבריאות. 

הכרת משרד הבריאות ב"איחוד הצלה" כגוף הצלה וחירום רשמי הגיעה לאחר תהליך ארוך שעבר הארגון מול הנהלת משרד הבריאות שבחנה את נהלי הפעילות של הארגון ואת הסטנדרטים המקצועיים של הנהלתו ומתנדביו.

בישיבת עבודה מיוחדת שקיימו שר הבריאות ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב עם נשיא ''איחוד הצלה'' אלי ביר, יו"ר הארגון זאב קשש ומנכ"ל הארגון משה טייטלבוים, הבהירו ראשי משרד הבריאות כי ההכרה ממסדת ומסדירה את פעילות מתנדבי 'איחוד הצלה'. 

הדבר יסייע ל''איחוד הצלה'' לקבל את כל הדרוש למתנדביו בשטח כדי לפעול להצלת חיים, לרבות קבלת מידע עדכני על אירועי חירום, תוך שילוב כוחות ושיתוף פעולה בין כלל גופי החירום.

כמו כן, ליצמן הבהיר כי מערך ההפעלה ומערכת ההשתלמויות של הארגון עברו את כל הבדיקות של משרד הבריאות וכי הם עומדים בכל הסטנדרטים שלו.

יו"ר 'איחוד הצלה' זאב קשש אמר כי "זוהי החלטה היסטורית של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. אני סמוך ובטוח כי ההחלטה תביא לשיפור הטיפול הרפואי שיקבלו אזרחי ישראל בשטח לפני הגעת האמבולנס. זהו צעד משמעותי ביותר של הרגולטור המוסמך במדינת ישראל, בנושא הסדרת תחום רפואת החירום בשלב טרום ביה"ח". 

ההכרה ב"איחוד הצלה" מצטרפת להישג נוסף של הארגון מחודש ינואר השנה, אז קבע משרד הבריאות כי "איחוד הצלה" רשאי לקיים מסלול לימודים ובחינות הסמכה להכשרת נהגי אמבולנס. עד להחלטה זו, האישור להכשרת נהגי אמבולנס היה מצוי רק ברשות מד"א.

האישור סלל את הדרך עבור "איחוד הצלה" להקמת בית ספר להכשרת מקצועות רפואת החירום: חובשים ונהגי אמבולנס בראשות פרופ' אבי ריבקינד, המשמש יו"ר הוועדה הרפואית ב'איחוד הצלה'.