חיילים, אילוסטרציה
חיילים, אילוסטרציהצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

אביה של התינוקת שנפצעה באורח קל מיידוי אבנים של פורעים פלסטינים, עוכב בידי מפקד הגדוד המופקד על הגזרה, כך טוענים הערב (שלישי) בארגון 'חוננו'.

בארגון מצטטים עדות של עד ראייה לאירוע, לפיה האב ביקש מהחיילים שהגיעו למקום, שילכו לכיוון ממנו יידו הערבים את האבנים כדי למנוע יידוי אבנים נוסף. לאחר שהחיילים סירבו, התקדמו האב ומספר תושבים שעצרו במקום לעבר הפורעים, ואילו החיילים ניסו להחזירם אחורנית. תושב נוסף שהגיע למקום החל להרגיע את הרוחות, במטרה למנוע עימות בין התושבים לחיילים, והצליח לשכנע את התושבים לחזור אחורה.

לדברי עד הראייה, בשלב זה הגיע המג"ד וללא שפנה לאיש מהנוכחים השליך לעברם רימון הלם והתנפל עליהם יחד עם החיילים הנוספים. תחילה ניסה לעצור את אבי התינוקת ותקף אותו, ולאחר מכן פנה לתושב שהרגיע את הרוחות וללא שאפילו דיבר איתו מיד תקף אותו באמצעות נשקו וניסה לעצור גם אותו. האב עוכב עוד זמן מה ולבסוף שוחרר בשטח

בארגון רואים את האירוע בחומרה ומציינים כי בימים האחרונים הגיעו למוקד המשפטי של הארגון תלונות רבות על אלימות מצד אותו מג"ד כנגד מפגינים יהודים באזור שילה, וכי בכוונת התושב שהותקף להגיש תלונה.