בצל ההידרדרות במצב הביטחוני ורצף הפיגועים התכנסו אמש (שלישי) פעילים מרכזיים במפלגת הבית היהודי לדיון מיוחד בתגובות ובצעדים בהם יש לנקוט על מנת להשיב את הסדר ואת תחושת הביטחון האישי לאזרחי ישראל.

הדיון נערך בבית מגוריו של הרב נחמיה לביא הי"ד בעיר העתיקה בירושלים.

סגן יו"ר המועצה האזורית שומרון ויו"ר סניף הבית היהודי בשומרון, דוידי בן ציון, אמר כי על המפלגה לעשות ככל שביכולתה לשנות את המצב. "יש לדרוש את אימוצו המיידי של דו"ח לוי על ידי הממשלה, לאשר תב"עות, לעצור ההקפאה ולפתח הבניה - זה הבסיס".

"השטח בוער", הדגיש יו"ר סניף הבית היהודי בבנימין אלדד עוזרי, "אסור לנו לעמוד מנגד. אנחנו חייבים לגייס את כל כוחות השטח למהלך לשינוי תפיסתי של מציאות החיים ביו"ש ובירושלים. אם לא ישתנה המצב לא נוכל למנוע את התפרצות הציבור ביו"ש. אנשים אומרים לי שאי אפשר להמשיך כך עוד".

בדיון השתתפו גם ח"כ ינון מגל ומנכ''ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך. "אנשים מרגישים אזרחים סוג ב", אמר איש 'עמונה' אביחי בוארון, "48 שנים עברו מאז שוחררו יהודה שומרון וירושלים והמדינה עדיין מתייחסת אל חמש מאות אלף היהודים שגרים שם כאילו הם זמניים, על מזוודות שחיים תחת צו צבאי.

"ברגע שזה ישונה, ברגע שיחילו את החוק הישראלי על יו"ש או לפחות על גושי ההתיישבות, גם ההתייחסות הביטחונית תשתנה וגם בניה תהיה", הוסיף בוארון.

ח"כ מגל התחייב מצידו להמשיך ולעשות הכל יחד עם חברי הסיעה והשרים כדי להביא לשינוי מיידי בסיטואציה הביטחונית. מגל עדכן כי שינוי הוראות הפתיחה באש והרס בתי מחבלים הם צעדים שיזמו שרי הבית היהודי בקבינט והמפלגה כולה מחויבת להמשיך ולפעול לשינוי.

במכתב דרישות שנשלח לחברי הסיעה ולמנכ"ל המפלגה, קראו עשרות חברי הבית היהודי לדרוש מראש הממשלה החלה מיידית של החוק הישראלי על גושי ההתיישבות שממילא יישארו בידיים ישראליות בכל תרחיש מדיני.

כמו כן הם דורשים מראש הממשלה נתניהו את אישורו של דו''ח השופט אדמונד לוי ולעשות כל פעולה כדי להחזיר את הביטחון לתושבי ירושלים, יהודה ושומרון. "רק זה יחזיר לתושבים את התחושה שהם אינם אזרחים סוג ב", אמרו הפעילים.