הרב זלמן מלמד
הרב זלמן מלמדהלל מאיר

הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל ומבכירי רבני הציונות הדתית, הופתע מדבריו של שר הביטחון משה יעלון לפיהם תושבי יהודה ושומרון ומנהיגיהם מתסיסים את השטח.

"אני מרשה לעצמי לחלוק על שר הביטחון ולומר כי התסיסה בשטח לא נגרמת על ידי תושבי יו"ש או על ידי שרי הבית היהודי אלא על ידי התנהגות צה"ל מול הטרור הערבי".

הרב מציין כי דבריו מבוססים על המציאות הקשה בשטח כמו בישוב בית אל שם נערים ערבים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בתים של יהודים כבר תקופה ארוכה בכל יום, יום ויום בלי תגובה ראויה של צה"ל. "חיילי צה"ל לא מצליחים כבר תקופה ארוכה לעצור את הנוער הערבי המתפרע מהכפר הסמוך וכך סובלים התושבים היהודים יום יום - זה גורם לתסיסה".

כמו כן מציין הרב "חיילים בורחים ממיידי האבנים בלי תגובה - מראות כאלה מביאים את הנוער היהודי לתסיסה, בנוסף, עיתונאים זרים שמתגרים בחיילים במהלך פעילות מבצעית וצה"ל בוחר להדיח את מפקד הכוח במקום להעניק לו צל"ש - זה גורם לתסיסה".

מח"ט, אומר הרב, שירה במתפרע ערבי ופגע בו בגבורה מיד הופך להיות תחת חקירה - זה מתסיס את השטח. 

"צהל משדר שהוא לא מסוגל להפסיק את ההתפרעויות, כבודם של חיילי צה"ל נרמס ומושפל - זה מרגיז את הציבור ואת הנוער היהודי. מפלגת הבית היהודי מבטאת בסך הכול  את מה שחשים התושבים. הביקורת על צה"ל נכונה צהל לא ממלא את תפקידו והאחריות היא על שר הביטחון וראש הממשלה. 

וכך לדעת הרב לא רק צה"ל גם משטרת ישראל סובלת מתופעה דומה. "שוטרים בהר הבית מותקפים על ידי פורעים ערבים והם מצולמים מתגוננים  והמגנים שבידיהם שבורים וחבולים. כבוד המשטרה נרמס", אומר הרב. מאידך גיסא כשרק נודע על פגיעה בכרם ערבי ממהרת מערכת הביטחון להגיע לשטח ולבצע תחקיר מקיף אך שיהודים מתלוננים על פגיעה מתנהלת מערכת הביטחון בעצלתיים ולא עושה דבר.

בסוף גם הקפאת הבנייה ביו"ש מצד ראש הממשלה ושר הביטחון מביאים לתיסכול בציבור היהודי ביו"ש מאחר שישובים לא מתפתחים ומוקפאים, "הציבור לא יכול לעמוד ולשתוק".