השר אריאל במפגש עם נציגי הארגונים
השר אריאל במפגש עם נציגי הארגוניםצילום: דוברות משרד החקלאות

חמישה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד ולאחר שפעל לקדם את נושא צער בעלי החיים קיים היום שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל מפגש עם כ-30 נציגים של ארגוני צער בעלי חיים ברחבי הארץ.

המפגש התקיים במשרד החקלאות בבית דגן ובמהלכו דנו השר וגורמי המקצוע הבכירים במשרד בשורה של נושאים אותם העלו הארגונים, ביניהם: ייבוא עגלים חיים, עיקור וסירוס חתולי רחוב, הקמת מוקד צער בעלי חיים, הקמת כלביות ממשלתיות ועוד.

השר אריאל הודה לנציגי הארגונים על שיתוף הפעולה השוטף מאז כניסתו לתפקיד וביקש כי הקשר ימשיך ואף יתחזק.

הוא עידכן את הנוכחים כי התיקון לחוק צער בעלי חיים שמוביל המשרד יובא החודש לאישור בקריאה שניה ושלישית בועדת החינוך, וימים ספורים לאחר מכן לאישור סופי במליאת הכנסת.

השר הוסיף ועדכן על ביקורי הפתע שהוא ערך ומתכוון לערוך בבתי המטבחיים והמשחטות והוסיף כי בתוכנית העבודה יתקיימו גם ביקורי פתע בכלביות על מנת לעמוד מקרוב על אכיפת החוק ורווחת בעלי החיים.

במקביל הודע השר לארגונים על תוכנית חדשה שמקדם המשרד לפיה יבוצע דירוג כוכבים למשחטות ובתי המטבחיים.

"אנו נקיים מעקב ובדיקה על פי תקנון ופרמטרים ברורים, מעבר למינימום הנדרש, ונפרסם לציבור את דירוג היחס של המשחטות ובתי המטבחיים כלפי בעלי החיים במקום ושמירתם על צער בעלי החיים", אמר אריאל.

לדבריו, הדירוג יהיה מכוכב אחד ועד חמישה והציבור יוכל לבחור לרכוש מוצרים מחברות השומרות על צער בעלי החיים.

השר אריאל התייחס לנושא הצבת המצלמות במשחטות ובתי המטבחיים וציין כי הורה על הצבת מצלמות, והצעה בנושא כבר עומדת על שולחנו.

"נבצע פיילוט שיבדוק את ההיתכנות הטכנולוגית כבר בתקופה הקרובה לקראת הצבה בכל הארץ. המצלמות ישדרו למוקד של יחידת הפצו"ח במשרד החקלאות בצירוף מפקח של השירותים הווטרינריים", דברי השר אריאל.

אתי אלטמן, דוברת ומייסדת תנו לחיות לחיות בירכה על הפגישה: "התרשמנו משינוי הגישה ומהאוזן הקשובה של שר החקלאות לסוגיות הרבות והקשות שעל הפרק, ונמשיך לעבוד עם המשרד בתקווה לשינוי המצב בשטח".