שמעון מזרחי. לא חושש מהמצב הביטחוני
שמעון מזרחי. לא חושש מהמצב הביטחוניצילום: פלאש 90

מועדון הכדורסל של מכבי ת"א קיימו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים חגיגית, לכבוד פתיחת עונת המשחקים לשנת 2015/16. 

במסיבת העיתונאים התייחסו ראשי הקבוצה הצהובה שאיבדה את תואר האליפות בעונה שעברה, למצב הביטחוני המתדרדר, לנושא המתאזרחים וגם לבניית הסגל ולקחים מהעונה שעברה.

בראש ובראשונה התייחס יו"ר הקבוצה הצהובה, שמעון מזרחי, למצב הביטחוני ההולך ומתדרדר. כבר בעוד שבוע יתחילו הצהובים את מסעם במסגרת היורוליג כשיתארחו במוסקבה אצל צסק"א, ומזרחי דיבר על האפשרות כי משחקי הבית של התל אביבים יתקיימו במקום אחר, בשל אירועי הטרור הרבים. "אני בטוח שכוחות הביטחון יודעים להשתלט על זה. זה יכול לקרות בכל מקום בעולם. לא נוותר בקלות על אירוח משחקים בישראל", אמר מזרחי.

נושא נוסף עליו דיבר מזרחי הוא סוגיית המתאזרחים. כזכור, במכבי ת"א החתימו שני מתאזרחים חדשים לקראת העונה החדשה, ג'ורדן פרמאר וטיילור רוצ'סטי. בעוד שפרמאר נחשב כישראלי עוד בעבר, תהליך אזרוחו של רוצ'סטי עורר ביקורת רבה מיתר קבוצות ליגת העל שבכדורסל.

על ביקורת זו השיב מזרחי, "יש במדינת ישראל חוק והוא מאוד ברור, לפיו יודעים למי מגיע אזרחות ישראלית ולמי לא. כך יש לנו עליה גדולה מאוד מברית המועצות, ארה"ב וכל מדינה אחרת. פעלנו בהתאם לחוק ואני מאוד לא אוהב שעושים הבדלים בין אנשים. נכון לא כולם נולדו בארץ ויש כאלה שהגיעו בזמן מאוחר יותר, אבל אני דוחה בשתי ידיים כל טענה בנושא הזה. בגלל שזה מכבי אז מתעסקים בזה בצורה הזו. גם במכבי חיפה ובאשדוד יש שלושה מתאזרחים, מה ההבדל?".

לטענת מזרחי אין זה הנושא היחיד בו תוקפים את הקבוצה הצהובה ומנסים בכל דרך לחבל במאמציהם לזכות באליפות ובתארים רבים. לדבריו, גם שיטת הפיינל פור הנהוגה בארץ נועדה אך ורק כדי להכשיל את הצהובים: "איפה עוד אפשר למצוא מדינה אחת באירופה שמשחקים בה על תואר האליפות על פי שיטת הפיינל פור? זו שיטה פסולה לחלוטין. לא הגיוני שקבוצה מגיעה אחרי 33 משחקים וצריכה להתמודד על האליפות במשחק אחד. גם חוק הצעירים הוא חוק מכוון נגד מכבי, הוא מפלה בין אנשים בגיל מסוים לגיל אחר. אני לא בטוח שזה עושה טוב לצעירים".

על השאלה כיצד יהיה אפשר לקדם את הכדורסל בארץ השיב מזרחי, "לא צריך עוד חוקים ותקנות. חשוב לטפח את הכדורסל וזה לא יקרה באמצעות חוקים כאלה".

גם גיא גודס דיבר במסיבת העיתונאים כשזה בעיקר דיבר על בניית הסגל והסקת המסקנות מהעונה שעברה. "כשהתחלנו לבנות את הסגל לקראת העונה החדשה היה לנו תכנון מסוים. החתמנו את רוצ'סטי ואז את פארמר. זה הפך אותנו למאוד איכותיים בפן ההתקפי, כשאנחנו יכולים כעת לקלוע הרבה שלשות, זהו הבדל גדול ביחס לסגל של העונה שעברה. שמנו דגש על בנייה איכותית וטובה".

לדברי גודס, המסקנה העיקרית איתה הוא יצא מהעונה שעברה ואיתה הוא נכנס אל העונה החדשה העומדת בפתח היא עיבוי הסגל. "אחרי שבשנה שעברה סבלנו מעומס של פציעות, וכשעומדת בפנינו עונה ארוכה עם 80 משחקים ומעלה, אין דבר יותר חשוב מעיבוי הסגל. זה מה שהיה בעוכרינו בעונה שעברה כשהיה לנו חוסר של שחקנים לקראת הסוף וככה איבדנו את האליפות".

לדברי גודס, העומס על הספסל דווקא יתרום לשחקנים. "דיברתי עם השחקנים על הרוטציה, הם מבינים וחלקם גם שמחים על זה. פתחנו את העונה עם פציעות כמו במקרה של דגן יבזורי. בשביל זה יש לנו סגל רחב וכולם יקבלו את זה בהבנה".