רנדל הערב. עדיין ההגנה תלויה בו
רנדל הערב. עדיין ההגנה תלויה בוצילום: מנהלת ליגת ווינר סל

3 חודשים וחצי חיכינו לה, והנה הערב (מוצאי שבת) היא חזרה אלינו. ליגת העל הישראלית בכדורסל.

משחק הפתיחה של עונת 2015/16 הפגיש את מכבי ת"א שסיימה את העונה שעברה כשבר כלי ללא תואר האליפות ובשלבים מוקדמים ממה שרצתה וציפתה במפעל היורוליג, ומולה העולה החדשה מקריית גת מחוזקת במספר שחקנים ותיקים וצעירים יחדיו.

אחרי שאיבדו את תואר האליפות כשהודחו בחצי הגמר על ידי הפועל אילת בעונה שעברה, מכבי עשתה שינויים רבים בסגל השחקנים שלה, כשהחתימה לא פחות מ-8 שחקנים חדשים.

אחרי שהצליחה להעמיד קו אחורי קטלני, במכבי נלחצו מחוסר המחץ בחלק הקדמי והחתימו רק לפני כמה ימים את ארינזה אונואקו הניגרי, שקיבל דקות משחק הערב כבר ברבע הראשון.

המשחק נפתח בצורה מאוזנת, כאשר שתי הקבוצות קלעו סלים מהירים מצד אחד, אך בהגנה לא נלחמו מספיק ולא מנעו מהיריבה לעשות סלים קלים.

הראשון להתעורר היה בריאן רנדל הנפלא שקלע 8 נקודות מצד אחד ועשה עבודת הגנה גדולה מהצד השני, מה שאיפשר לצהובים מתל אביב לברוח לאורחים מקריית גת. בצד של האורחים, פול דילייני שמר את הדרומיים במשחק ולרבע הראשון ירדה מכבי ביתרון קטן, 21:25.

פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לדרומיים כשאלה הצליחו לכפות שיוויון 31:31, אך מכבי לא ויתרה ופתחה בריצה של 2:12, ולהפסקת המחצית ירדו ביתרון 38:46.

ברבע השלישי הייתה קבוצה אחת על הפרקט, והיא לבשה את המדים הכחולים. מכבי פשוט הייתה גדולה על העולה החדשה כשכבר הובילה ב-21 הפרש. הדרומיים עוד ניסו לצמצם את ההפרש וכמעט שהצליחו לעשות זאת, אך שוב בריחה של מכבי הביאה אותם לרדת ביתרון דו ספרתי לקראת הרבע המכריע, 53:68.

חושבים שמכבי שבעה והורידה רגל מהגז? לא מכבי של השנה, בטח לא במשחקה הרשמי הראשון לעונה. גם הרבע האחרון נפתח בלחץ של מכבי ת"א, שלשות של רוצ'סטי ופניני קבעו 53-75 וסגרו עניין מוקדם.

לאב עוד ניסה להחזיר את קריית גת למשחק, אבל שוב מטח שלשות, הפעם של בנדר ופניני לא נתנו לדרומיים צ'אנס ובסיום, ניצחון ראשון לעונת 2015/16 עבור הצהובים המתחדשים, 65:89.

מה הניצחון יכול לבשר לאוהדי הצהובים? שלא הרבה השתנה כאן. שוב מכבי תלויה במטח שלשות והגנה של בריאן רנדל. 

קלעו למכבי ת"א: רוצ'סטי 14, רנדל 13 (9 ריב'), סמית' 11, פניני 10, אוחיון 10 (8 אס'), שגב 9, פארמר 6, אונואקו 6, בנדר 5, לנדסברג 5. 

לקרית גת: דילייני 17, לאב 11 (16 ריב'), אוליבר 10, אלטיט 10, דאגלס 6, טפירו 4, טישמן 4, ג'ונס 2, יוני ניר 1.