אחרי משחק הפתיחה של עונת 2015/16 בליגת העל הישראלית שבכדורסל אמש, כשמכבי ת"א הביסה את מכבי קריית גת, הערב (ראשון, 21:05) תחל האלופה הפועל ירושלים את דרכה בכדי להגן ולשמור על התואר ההיסטורי בו זכתה בעונה שעברה.

ירושלים תארח בהיכל הפיס ארנה שבבירה את מכבי אשדוד של צביקה שרף, כשהיא רוצה למחוק את משחקי ההכנה שלה שהסתיימו במאזן שלילי של חמישה הפסדים וניצחון אחד בלבד.

לירושלים ואשדוד יש הרבה מן המשותף. מאזן הניצחונות ביניהן עומד על 6 לכל אחת, ג'וש דאנקן שחזר לירושלים העונה החל את דרכו באשדוד, והקבוצה האחרונה בה החל צביקה שרף את העונה מתחילה הייתה ירושלים, מחר תהיה זו גם אשדוד.

לא צריך ללכת הרבה אחורה בכדי לזכור ניצחון אשדודי על ירושלים, למעשה זה היה המפגש האחרון ביניהן בעונה שעברה כשאשדוד ניצחו 77:74 בהיכל הפיס ארנה. לא רק זאת, אלא שבעונת 2013/14 ניצחה אשדוד את ירושלים במחזור הראשון באולמה הביתי של ירושלים, אולם מלחה הישן.

אלא שבירושלים שמרו על כמעט כל הסגל מהעונה שעברה ובצירוף כמה שחקנים היא עשויה דווקא לפתוח כמו שפתחה את העונה שעברה שכזכור הסתיימה באליפות היסטורית, עם 9 ניצחונות ב-9 משחקים.

מאמן האלופה, דני פרנקו אמר, "מתרגשים מאוד מפתיחת העונה והדריכות באוויר. שמחים לחזור לאולם שאנחנו מכירים כל כך טוב ולאווירה שם ומצפים לעונה שמציבה בפנינו הרבה אתגרים. כמובן שאנחנו רוצים להילחם על כל היעדים שיש ולתת את המיטב שאנחנו יכולים כדי להצליח". 

האם גם האלופה, כמו מכבי ת"א, תפתח את העונה ברגל ימין?