מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהthinkstock

ארבעה תושבי קרית ארבע שנעצרו אמש (מוצ"ש) במהלך פעולות מחאה על המשך הפיגועים, שוחררו במהלך הלילה לבתיהם.

עו"ד זאב וולף מארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה לסייע לעצורים. בארגון מדווחים כי שניים מהם נעצרו בחשד לתקיפת שוטר והוכו לטענתם קשות בעת המעצר. אולם בעת שהגיעו לתחנת המשטרה העיד השוטר שהותקף כי אלו אינם התוקפים והם שוחררו ללא שנחקרו.

חשוד נוסף נחשד שבלהט הרוחות דחף שוטר, שוחרר גם הוא ללא שנחקר לאחר שהכחיש את המיוחס לו, ואילו תושב נוסף נחקר בחשד לידוי אבן על רכב של אנרכיסטים אירופאים מארגון TIFH. העצור הכחיש את המיוחס לו ושוחרר במהלך הלילה.

בעקבות הפציעה והחתכים הקשים מהם סובל אחד העצורים, אשר התברר כי כלל לא תקף שוטר ושוחרר מיד ללא תנאי, תוקף עו"ד זאב וולף מהארגון את התנהלות המשטרה ואומר כי השוטרים המתוסכלים מכבילת ידיהם בטיפול בטרור, מוציאים את הכעס דווקא כלפי המתיישבים המוחים על המצב.

"הן מהתנהלות המשטרה במהלך המעצרים והן בניסיון שלי לשוחח עם שוטרים בתחנה עולה תמונה לפיה ניכר ששוטרים במשטרת חברון מנסים להסיט את האצבע המאשימה מהפורעים הערבים לעבר מתיישבים שבאו למחות על אוזלת היד ולתמוך בחיילי צה"ל", אומר עו"ד וולף.

לדבריו, "לצערנו נראה כי נוח לאותם שוטרים להוציא את תסכולם מהאירועים על אוכלוסיית המתיישבים, ויש להצר על שמדיניות ההכלה כלפי הפורעים הערבים נשכחת בעת שמדובר ביהודים אשר אך מוחים על המאורעות הקשים",.