חמדה אל חי תושבת הרובע היהודי

חמדה אל חי בת ה-23 מתגוררת כבר למעלה מ- 15 שנה ברחובות הצפופים והקסומים של הרובע היהודי המתחדש בעיר העתיקה בירושלים. כתב ערוץ 7 ליווה אותה בסיור ברחובות הציוריים.

"לגור בעיר העתיקה זה מיוחד, קדוש ומורכב", מספרת חמדה, "אנחנו חיים פה בחיכוך יומיומי עם ערבים. כשאבו מאזן מסית באו"ם אנחנו כאן ישר חוטפים. כשאין ריבונות של מדינת ישראל ברחובות שלנו, כשהבור ריק ואין בו מים, נכנסים לפה גורמים עוינים".

לדבריה של חמדה, "היו כאן תקופות שהרוכלים היו קמים לכבוד השוטרים. אלו אותם רוכלים שעכשיו היו שותפים לרצח. איבדנו את ההרתעה. מזה שירקו עליי וחשבו שזה גשם, מהר מאוד מגיעים לרצח ברחוב".

אל חי לא רגועה, "אני לא חוששת מהפיגוע הבא. יש בי את החוסן אבל זה לא אומר שאני רגועה. אני לא יודעת אם מחר בבוקר השכנה שלי תקום בבוקר ותרצה לרצוח אותי ...זאת המציאות פה. ירושלים היא הלב ושאין דופק בלב שזה משפיע על כל ארץ ישראל".

גיסה של חמדה, חיים קרמן, נרצח לפני 15 שנה והיה חבר טוב של נחמיה לביא הי"ד. רוצחיו שוחררו בעסקת שליט וחזרו לגור בעיר העתיקה. "לשניהם חטפו את הנשק ושניהם נהרגו כמעט באותו רחוב. נחמיה היה מארגן את האזכרה לחיים כל שנה".

"בסוף מה יהיה? בסוף יהיה טוב, בסוף יהיה בית מקדש ויהודים יעלו מכאן לרגל", הוסיפה, "השאלה היא כמה זה ייקח. אומרים שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה... אולי הוא כן מפחד לקצר תהליכים".