תקיפה חמורה. כלא אשל
תקיפה חמורה. כלא אשלFlash90

בתי המשפט המחוזיים בלוד ובבאר שבע אישרו היום (שלישי) את העברתם של העצורים המנהליים היהודים לבידוד בכלא אשל.

שרות בתי הסוהר העביר תחילה שניים מהעצורים בניגוד לחוק, ולאחר מכן הוציא שר הביטחון צו חדש המאשר את העברתם. השופטים אברהם טל וגד גדעון דנו היום בעניינם של השלושה והורו על אישור המהלך.

את העצורים ייצגו עורכי הדין עדי קידר וסימה כוכב מארגון 'חוננו'.

בתוך כך, העצור המנהלי מאיר אטינגר הפסיק הלילה את שביתת הרעב בה פתח בשבוע שעבר לאחר שהועבד בניגוד לחוק וללא נימוק לבידוד, ונשללו ממנו שיחות טלפון. אטינגר הודיע כי ישבות רעב עד שיותר לו לשוחח עם אשתו, ואמש החליטו בשב"ס להיענות לדרישתו ואושר לו לשוחח עם אשתו וכן עם בני משפחתו הקרובים.

כעת שוהה מאיר אטינגר באגף הפרדה בתא לבדו, אביתר סלונים שוהה באגף שמור בתא לבדו, ואילו מרדכי מאייר טרם הועבר מהאגף התורני בכלא רימונים, וזאת בשל צו עיכוב ביצוע שניתן בעניינו.

יש לציין כי תחילה שהו השלושה באגפים פתוחים ותורניים וכעת הורעו תנאי החזקתם באופן קיצוני.

בארגון מוחים על המשך ההתעללות בעצורים המנהליים היהודים: "אנחנו שמחים שלכל הפחות אושר לאטינגר לשוחח עם בני משפחתו, אולם מוחים על העברת העצורים המנהליים לבידוד ללא כל עילה".

"יש לזכור שהעצורים המנהליים אינם מואשמים בדבר ומוחזקים במעצר אך ורק מכח חתימת שר הביטחון שנבעה מלחץ תקשורתי פסול. אנו מציעים למערכת הביטחון להראות את נחת זרועה בעניין הטרור הערבי המשתולל ולא כנגד יהודים", מוסיפים בארגון.