זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: מד"א

נוכח הפיגועים הקשים הרודפים אחד את השני בכל רחבי הארץ, קוראים בפורום הבטחוני של תנועת "דרך חיים" לשינוי דפוס הפעולה, הן מהבחינה הערכית וכנגזרת מכך גם מהבחינה המעשית.

בתנועה, שמטרתה לפעול "לניהול החיים הציבוריים של עם ישראל על פי התורה", כהגדרת חבריה, קוראים לענישה קולקטיבית כנגד האוכלוסייה האזרחית התומכת בטרור.

"אתה מסתכל על השוטרים והחיילים ואתה רואה את התסכול שלהם", אומר בעז אלברט, חבר הפורום הביטחוני של התנועה.

"אתה שומע את הקצינים הבכירים שאומרים שאין פתרון, מקסימום מזעור נזקים. אבל באמת יש אפשרות לנצח ובמחירים נוחים הרבה יותר. זה רק עניין של שינוי גישה", סובר אלברט.

לדבריו, "המחבל שבסופו של דבר מרים את הסכין הוא שליח של ציבור שלם שדוחף אותו לשם, והציבור הזה צריך לשאת באחריות למעשים של 'החיילים' שלו. בסופו של דבר, הדרישה שלנו מהאוכלוסיה הערבית היא לטובתה, להתבגר ולקחת אחריות על מה שהיא מייצרת".

בפלאייר, היוצא מטעם הפורום הבטחוני של התנועה ומחולק בימים אלו, בירושלים, נכתב כי "התורה אומרת שארץ ישראל כולה שלנו, של העם היהודי, ורק שלנו. התורה אומרת שבמלחמה מותר וצריך להכות את האויב בכל העוצמה הנדרשת. המחבל הבודד שאוחז בסכין או באבן הוא חייל של האוכלוסייה האזרחית שמגבה אותו מהללת אותו ויוצאת להפגנות תמיכה במעשיו ולכן האוכלוסייה שתומכת בטרור היא שצריכה לשאת באחריות לפעולות הרצח".

במנשר מוצעת גם דרך פעולה מעשית: "לאחר כל נסיון פגיעה ביהודים (אפילו זריקת אבנים) – כוחות הביטחון ידרשו מהאוכלוסייה שבסביבת המחבל את הסגרת כל המעורבים בפעולה כתנאי לקיום חיים סבירים", נכתב. "אי עמידה בדרישה תגרור ענישה קולקטיבית הדרגתית, מניתוק תשתיות ועד להרס בתים וגירוש. הפעלת גישה כזו תעביר את הדילמה ואת האחריות למעשים של האוכלוסייה הערבית תגרום לחוסר כדאיות לפגוע ביהודים".

"אלו רק דוגמאות", מדגישים בדרך חיים, "הפתרון יכול להיות פשוט אם נרצה, אבל בשביל זה צריך שלטון עם זהות יהודית".