לא נרתעים - עולים לישראל

65 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה נחתו היום (רביעי) בנתב''ג\ בטיסה קבוצתית מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קרן קיימת לישראל ו-JNF-USA.

העולים מתחילים את חייהם בישראל בצל המצב הביטחוני המורכב בארץ בשבועות האחרונים. עשרות העולים מגיעים לישראל כמתוכנן ולא נרשמו דחיות או ביטולים על רקע המצב הביטחוני וזאת בדומה לאירועים ביטחוניים אחרים בעבר.

כך למשל, במהלך מבצע "צוק איתן" נחתו בישראל מאות עולים חדשים מצפון אמריקה וניתן לראות כי דווקא בחודשים של המבצע ומיד לאחריו נרשמה עלייה של עשרות ולעיתים מאות אחוזים במתעניינים בעלייה לישראל ובכאלו שפתחו תהליכי עלייה ארצה.

מבין העולים, 20 עברו עם הגעתם לישראל לצפון או לדרום במסגרת הפרויקטים "עולים לצפון" ו"עולים לדרום" של ארגון ''נפש בנפש''. 5 מבין העולים הגיעו לארץ כדי להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. העולה הצעיר ביותר בקבוצה הוא בן 10 חודשים בלבד ואילו העולה המבוגר ביותר בן 83.

העולים בקבוצה מגיעים לישראל מאריזונה, קליפורניה, קולרדו,  קונטיקט, פלורידה, ניו יורק, ניו ג'רזי, אילינוי ועוד.

צילום: בן קלמר, באדיבות "נפש בנפש"
צילום: בן קלמר, באדיבות "נפש בנפש"


הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל ארגון "נפש בנפש", אמר כי "עשרות עולים חדשים מצפון אמריקה שנחתו הבוקר בישראל, לתוך מציאות ביטחונית מאתגרת, מעבירים בעצם העלייה שלהם מסר חשוב וחזק על מסירות העלייה מצפון אמריקה לאידיאל הציוני ותחושת האחריות העמוקה שלהם כלפי מדינת ישראל.

''הבחירה שלהם לעזוב חיים נוחים ולעלות לישראל, ועל אחת כמה וכמה בזמנים לא קלים אלו, היא תרומה חשובה לחוסן של מדינת ישראל ולמורל הלאומי. אנו גאים בזכות ללוות כל אחד מהעולים לאורך התהליך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את קליטתם והתאקלמותם בחברה הישראלית".