יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, שלח הבוקר (רביעי) מכתב חריף לנציב הכללי של אונר"א פייר קראנבול, על רקע הצהרה שפרסם ארגונו השבוע אל מול גל הטרור.

בהצהרה בחרה אונר"א, בצעד חד צדדי, לציין את הפלסטינים שנהרגו בגל הטרור ולהציגם כ"קורבנות" מבלי לציין את הסיבות בגינם נהרגו או נפצעו ולא טרחה לציין ולא במילה אחת את נפגעי הטרור היהודים בגל האלימות הנוכחי.

על רקע ההצהרה החד צדדית פנה לפיד לנציב הכללי של הארגון ודרש ממנו לגנות בחריפות את ההסתה והשקרים שמובילים הרשות הפלסטינית ולצאת כנגד ההצהרה החד צדדית שפרסם ארגונו.

"ארגונך, אשר באופן קבוע מזלזל בביטחונה ובקיומה של מדינת ישראל ובחייהם של אזרחינו, שחרר הצהרה לעיתונות בת 773 מילים שקוראת לעצור את האלימות, מבלי אפילו מילה אחת שמתייחסת לקורבנות הטרור הישראלים", כתב לפיד. ''אף לא מילה אחת על זוג ההורים שנרצחו לנגד ארבעת ילדיהם הקטנים. אף לא מילה אחת על ילד בן 13 שנדקר ברחוב, אף לא מילה אחת על יהודים שנרצחו בדרכם חזרה מתפילה בכותל, המקום הקדוש ליהודים".

לדברי לפיד ההצהרה שפרסמה אונר"א מתארת לפרטים את הצד הפלסטיני בגל הטרור הנוכחי אך לא מוצאת ולא מילה אחת לתאר באילו נסיבות נהרגו או נפצעו אותם פלסטינים אשר עסקו בפעולות טרור כנגד אזרחים חפים מפשע.

בהמשך הדגיש לפיד בפני הנציב הכללי של אונר"א, כי בתקופה רגישה זו של גל טרור מתמשך הצהרה "חד צדדית" שכזו היא חומר בערה שמוביל להסתה ומלבה את הטרור וכי מדובר בהצהרה חסרת אחריות מצדם ויש לגנותה.

"למרות שלצערנו כולנו התרגלנו לצורה החד צדדית שבה אונר"א בוחרת לנהוג, אנחנו מצויים בתקופה רגישה באופן מיוחד ואין דבר יותר חסר אחריות מלהגביר את להבות השנאה, כפי שאתם עשיתם. גל הטרור הנוכחי הוצת ושולהב באמצעות הפצת שקרים בנוגע למציאות בהר הבית.

''השפה שבה תוארו האמצעים שבהם נוקטים כוחות הביטחון הישראלים כדי להגן על אזרחי ישראל רק משמשת תירוץ להמשך המתקפות נגדם", כתב ח"כ לפיד.

יו"ר 'יש עתיד' דרש במכתבו מאונר"א ומהאו"ם, לצאת נגד ההצהרה החד צדדית ולהוציא גינוי חריף כנגד ההסתה בחסות הרשות הפלסטינית אשר מלבה את גל הטרור. "ההצהרה שלכם מביישת את האומות המאוחדות ואני קורא לך כמי שעומד בראש אונר"א ולמזכ"ל האו"ם לגנות את ההצהרה ובמקומה לקרוא לרשות הפלסטינית לסיים סוף להסתה שמלבה את גל הטרור הנוכחי".