שר הביטחון באוגדת עזה
שר הביטחון באוגדת עזהצילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר היום (רביעי) במפקדת אוגדת עזה וסייר בגזרה. במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירות ועידכונים בנוגע למצב בגבול רצועת עזה בעקבות ההתפתחויות האחרונות.

את הסיור ליוו מפקד פיקוד הדרום היוצא אלוף סמי תורג'מן, מפקד פיקוד הדרום הנכנס אלוף איל זמיר, מפקד אוגדת עזה תא"ל איתי וירוב, מפקדי החטיבות המרחביות ומפקדים נוספים.

לאחר מכן נפגש שר הביטחון עם ראשי רשויות בעוטף עזה. במהלך הביקור אמר יעלון כי "אנחנו בתוך גל טרור שהוא פרי הסתה חד משמעית כוללת של הרשות הפלסטינאית בימים האחרונים, שאומנם פועלת כדי להרגיע את האירועים ביהודה ושומרון, אבל ממשיכה להסית באשר לאירועים בירושלים ושאר חלקי הארץ.

"צעירים חסרי כל שיוך ארגוני, תחת גל ההסתה והשנאה, הולכים לעשות מעשה - בעיקר סכינאות ותקיפות מהסוג הזה", אמר השר והבהיר כי "הטרור הזה לא יוכל לנו, בין אם זה יהיה מהר יותר או לאט יותר, בסופו של דבר הטרור הזה לא יוכל לנו כמו שלא יכל לנו בעבר. אנחנו נכה בו בכל האמצעים שברשותנו כולל יישום החלטות הקבינט שהתקבלנו אתמול''.

לדברי יעלון, לנוכח העובדה שעיקר העומס כעת הוא על משטרת ישראל, צה"ל מתגבר את שוטרי משטרת ישראל בירושלים ובערים אחרות כדי לתת יותר ביטחון לאזרחים הנמצאים בחזית.

"חשוב שהאזרחים ימשיכו לשמור על ערנות ודריכות, ויגיבו מהר לכל התקפה כזו. האזרחים נוהגים גם בתושייה, גם בתגובה, וטוב שכך. כך צריך לסיים את האירועים: מינימום נפגעים לנו וכשמנטרלים את המחבלים''.

הוא הבהיר כי גם ביהודה ושומרון יש תגבור של הכוחות, ''כדי לתת מענה לאתגר שמתפתח שם, זריקות האבנים, זריקות בקבוקי התבערה ואני מקווה שצה"ל בפעילות שלו יצליח להרגיע מצד אחד ומצד שני ערוך לכל מצב.

"אני נמצא כעת סביב רצועת עזה, גם פה יש מתיחות ובעיקר אירועים סביב הגדר. אנחנו כמובן פועלים כדי שלא תהיה פה הסלמה, אבל מצד שני יש גם תגבור כוחות עם אפשרות שתהיה הסלמה. צריך להיערך לזה כדי לתת ביטחון גם לתושבים כאן", כך השר יעלון.