זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושליםצילום: מד"א

שתי אחיות ערביות מבית לחם שהעלו בפייסבוק תמונות של כמה מן המחבלים שביצעו לאחרונה את פיגועי הטרור ברחבי הארץ, הביאו לסיומו של קשר בין בת ישראל לצעיר ערבי.

תחילתו של הסיפור כאשר מ' עבדה בקניון בירושלים והכירה בחור ערבי מודרני, שדיבר עברית צחה והתנהג כישראלי לכל דבר. הוא סיפר לה שהוא מתגורר בבית לחם וכי אביו ערבי אך אמו יהודיה.

כשהקשר התפתח הוא ביקש ממנה לבקר אצל משפחתו בבית לחם. המשפחה הערבייה קיבלה את מ' בצורה מדהימה ואמו של הבחור סיפרה שהיא עצמה נולדה כבת למשפחה יהודית בחיפה והכירה את בעלה הערבי.

עיניה זלגו כשהיא סיפרה שמאז נישואיה לערבי, משפחתה היהודית ניתקה עמה קשר. בנותיה שישבו לצידה הנהנו בראשן, כאילו הן מכירות את סיפורה של אמן.

הצעיר הערבי עשה הכול להוכיח שהוא יהודי ומידי פעם היה טורח לקחת אותה עמו לכותל המערבי לתפילה. פעם אחת, כשהיא הוזמנה לבקר ביום שישי בבית הוריו, היא אף ראתה את אמו של הבחור מדליקה נרות והוסבר לה כי אלו נרות שבת.

הם היו בקשר מספר חודשים והדבר היחיד שהחשיד אותה היה המבטא של האם. יום אחד בשיחה ביניהם אמרה לו מ' שמשהו בלב שלה לא שקט, כיוון שהיא מרגישה שמשהו מוסתר ממנה. היא הבטיחה לו שתישאר עמו בכל מצב. לתדהמתה הוא התוודה שאמו היא ערבייה מבטן ומלידה.

מ' היתה המומה, הרגישה פגועה ומרומה, אבל הוא בכה בלי סוף והתחנן על נפשו. כמה ימים היא התלבטה. ההיגיון אמר לה שהיא חייבת לנתק את הקשר, אבל הרגש העיוור ניצח והיא המשיכה בקשר.

בערב ראש השנה האחרון, שמעה מ' על ''יד לאחים'' ויצרה קשר עם הארגון לבקשת עצה ועזרה. מ' נפגשה עם העובדת סוציאלית של ''יד לאחים'' ואמרה לה שמצד אחד היא רוצה להתחתן עם בן עמה ומצד שני קשה לה להתנתק מהקשר החזק, בייחוד שכל משפחתו כל כך אוהדת אותה.

למרות שהיא הסכימה לבקשת העובדת הסוציאלית להמשיך ולעמוד עמה בקשר, נראה היה שדבריה של העובדת הסוציאלית מדברים אמנם על לב הצעירה אך היא מתקשה לקבל את ההחלטה המתבקשת.

בהתאם להנחיות שקיבלה, המשיכה העובדת הסוציאלית לשמור על קשר עם מ' ולנסות שוב ושוב לדבר על לבה על הקשר הרה האסון שהיא ממשיכה בו.

כאמור, בימים האחרונים נפל למ' האסימון. אחיותיו של בן הזוג הערבי שכחו שהיא חברה שלהם בפייסבוק ופרסמו תמונות של מחבלים מהפיגועים השונים, בשילוב דברי תמיכה, שבח והלל. הפוסט שלהן עלה שניות ספורות לאחר שמ' פרסמה פוסט שבו היא כתבה שצריך להרוג את המחבלים ולא רק לנטרל אותם.

בהבזק של רגע קלטה מ' שמדובר במשפחה שונאת ישראל וכל האהדה כלפיה הייתה הצגה מן השפה ולחוץ. על אתר החליטה מ' לנתק כל קשר עם בן זוגה. היא התקשרה לעובדת הסוציאלית של ''יד לאחים'', סיפרה את הסיפור ואמרה בנחרצות ובשמחה שזה עתה הודיעה לצעיר הערבי על סיום הקשר ביניהם לצמיתות.

ב''יד לאחים'' ממשיכים לקיים קשר עם מ', ללוותה ולסייע לה לשוב כבת נאמנה לעם היהודי.