אודי דוידי
אודי דוידיצילום: יחצ

איזה קטע, עשו שונא ליעקב. איזה קטע, פתאום זה לא עוד פלסטינאי מרמאללה או שכם, אלא מחבל עם תעודת זהות כחולה, עם סכין ביד. פתאום זו בחורה בת 16, סטודנטית ומשכילה, ירושלמית, ואפילו אלה שמאמינים בהם, וחושבים שהם ברי דיבור, מתחילים לגמגם, לשאול שאלות.

אני עובר ליד גן המשחקים ביישוב שלי, ורואה התארגנות ספונטנית של אמהות וילדים צעירים, שקוראים תהילים, כן, אותו סט תהילים מחולק שמונח לו אי שם על המדף ו'מחכה' לבשורות קשות כדי לשלוף אותו החוצה
ובעל כרחי אני שואל את עצמי, מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאתנו? בדרך כלל אני לא אוהב לשאול את השאלה הזו, כי מי אני הקטן, שינסה להבין את דרכיו של הקב"ה, ינסה למצוא היגיון. אבל בכל זאת, משהו קורה כאן. מישהו קורא לנו להתעורר. אולי המצב הזה בא כדי להזכיר לנו מי האויבים שלנו, להוציא ממגירות מוגדרות כמו 'חמאס', 'גדה', 'עזה', ולהבין שעשו שונא ליעקב. אולי המצב הזה בא להציל אותנו ממכת ההתבוללות הנוראה שפוגעת בנו. ואולי פשוט להזכיר לנו שאנחנו עם אחד. כמו שאותו מחבל, יימח שמו, לא מבדיל בין דם לדם, בין דתי לחילוני לחרדי, כך גם אנחנו צריכים להתאחד. לפעמים יש תחושה שקיר בטון מפריד בן המגזרים בעם ישראל, אבל אם רק ניגע בו, נרגיש שהוא קיר בטון בעובי מילימטר, ובנשיפה קלה אפשר למוטט אותו.

בכלל הייתי ממליץ להם שאם כבר הם עושים קליפ, שיקצרו אותו מעט, ושישקיעו יותר בלחן ובתלבושות
ואני נזכר שעם ישראל יודע להתפלל הכי טוב כשקשה לו. ואני נזכר בתפילות ההמוניות שנערכו לפני קצת יותר מעשור שנים, לפני גזרת הגרוש הנוראה, ואני נזכר בתפילות המאחדות שקרעו את השמים לפני יותר משנה, באותם ח"י ימים שבהם כל עם ישראל חיפש וחיכה לשלושת הנערים הקדושים הי"ד, ואני עובר ליד גן המשחקים ביישוב שלי, ורואה התארגנות ספונטנית של אמהות וילדים צעירים, שקוראים תהילים, כן, אותו סט תהילים מחולק שמונח לו אי שם על המדף ו'מחכה' לבשורות קשות כדי לשלוף אותו החוצה, ופתאום אני מרגיש מהי כוחה של תפילה. כי אף פעם אין לדעת לאן מגיעות התפילות, ואלו גזרות רעות הן ביטלו, ואיזו מהומה עושות התפילות האלה כל פעם מחדש שם בשמים, ליד כיסא הכבוד.

ובנימה קצת מחויכת: גם אנחנו נפגענו השבוע ממתקפת טרור. האתר הרשמי שלנו הוכה על ידי האקרים פלסטינאים (כן, יש דבר כזה, גם אני לא האמנתי...) ובמקום הסרטונים בדף הבית, הופיע קליפ בערבית על שחרור פלסטין. אז לכל מי שפנה אלינו בדאגה: לא, לא הוצאתי קליפ חדש. ובכלל הייתי ממליץ להם שאם כבר הם עושים קליפ, שיקצרו אותו מעט, ושישקיעו יותר בלחן ובתלבושות.

מתוך מגזין ערוץ 7