ח"כ סלומינסקי ברמות שפירא, הערב
ח"כ סלומינסקי ברמות שפירא, הערבצילום: דוד רוזנטל

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), תקף הערב (חמישי) את החלטת פרקליטות המדינה להאשים בהריגה ולא ברצח את הערבים שביצעו את פיגוע האבנים בראש השנה בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד.

"מדובר בהחלטה שמעבירה לרוצחים מסר פייסני שאינו מתקבל על הדעת", אמר ח''כ סלומינסקי. "התנהלות הפרקליטות מהווה שערורייה ממדרגה ראשונה, ונראה שאנשיה לא מחוברים למציאות בשטח וחיים בעולם אחר".

את הדברים אמר סלומינסקי בטקס סיום קורס מדריכות טיולים של השירות הלאומי, שנערך במרכז החינוכי רמות שפירא בהנחיית מנכ"ל ארגון אשכולות צחי דיקשטיין.

גם ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) השתתפה באירוע. "ביום שלישי השבוע ציינה המדינה 14 שנים למותו של שר התיירות אלוף רחבעם זאבי הי"ד, ואני מתרגשת להגיע לכאן לאירוע סיום של בנות שבעצם ממשיכות ישירות את דרכו באמצעות השילוב המופלא בין חינוך, מנהיגות וחיזוק המורשת ואהבת הארץ", אמרה.

"גנדי הי"ד דיבר וכתב כי הדרך המיטבית להתחבר לארץ ישראל היא דרך הרגליים והתודעה, ובימים אלה ישנה בהחלט מלחמה על התודעה ועל הקיום של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי''.

ח"כ מועלם פנתה למדריכות הטיולים החדשות ואמרה להן כי ''כל אחת מכן שהגיעה לכאן הביאה עמה את המטען החינוכי העוצמתי שקיבלה ראשית בבית ובהמשך בבתי החינוך ומנקודת החיבור הזו אתן הולכות מעתה לחבר את עם ישראל לשורשים ולזהות היהודית שלנו".