השר ארדן. ברקע: בנצי סאו
השר ארדן. ברקע: בנצי סאוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) התייחס הערב (מוצאי שבת) לגל הטרור הערבי ולסקרים המעניקים לראש הממשלה נתניהו ציון נמוך יחסית בכל הנוגע לשביעות הרצון של אזרחי ישראל מפעולות הממשלה למיגור הטרור.

לדברי ארדן, אלה סקרים של הלך רוח, כלשונו. "בתקופה של מערכה ביטחונית סקרים לא משקפים משהו מלבד הלכי רוח", אמר בריאיון ל'פגוש את העיתונות'.

בנוגע להתחזקות יו"ר ישראל ביתנו ח"כ ליברמן על פני נתניהו אמר ארדן כי "מי שאינו מבין מקבלי ההחלטות ולא חשוף לכל המידע ולכל ההשלכות יכול להפליג עם הדמיון לכל החלטה שרוצים".

ארדן סיפר על צעדי הממשלה בתקופה הקרובה. "ההתמקדות שלנו כדרג מדיני תהיה בזמן הקרוב בעניין של ההסתה, כי בנושאים המבצעיים קיבלנו כמעט את כל ההחלטות שניתן לקבל". עוד הוסיף כי "לא יהיה אחראי להעריך מתי הצעדים ישפיעו; אנחנו מקווים שהמסר יעשה את שלו".

בדבריו מתח ביקורת על מערכת המשפט ואמר כי "מערכת המשפט עדיין לא יודעת איך להקל את הפער בין חופש הביטוי לבין הסכנה הביטחונית".

ארדן אף סיפר על מאמציו להשאיר את מ"מ המפכ"ל בנצי סאו במשטרה. "בנצי סאו מתפקד באופן יוצא דופן בעת הזו; אני מנסה לשכנע אותו להישאר במשטרה. רוני ובנצי יכולים להיות הנהגה מושלמת למשטרת ישראל". על אלשיך אמר "אני עדיין חושב שלעת הזו רוני אלשיך הוא האיש שמתאים להוביל את המשטרה".