האלמנה סופדת לבעלה שנרצח

קרוב לאלף בני אדם ליוו הלילה (רביעי) למנוחות את אברהם אשר חסנו הי"ד (54), תושב קריית ארבע שנרצח אתמול בצהריים בצומת אל פוואר, דרומית-מערבית לחברון.

הלוויתו נערכה בבית העלמין העתיק בקריית ארבע, וליוו אותו בדרכו האחרונה רבים מאנשי היישוב היהודי בחברון, תלמידים ומחנכים מהישיבה התיכונית בעתניאל בה עבד, חברים ומכרים.

חסנו הותיר אחריו את אשתו רותי, שבעה ילדים ותשעה נכדים. ראוי לציין כי אף שר או חבר כנסת מהקואליציה או מהאופוזיציה, לא טרח להשתתף בהלוויה.

אלמנתו רותי ספדה, ''אין לי הרבה מה להגיד כי תמיד הכל היה ביני לבינו. אני לא יודעת מה להגיד כי האהבה בינינו היתה עצומה. דאגת לי כמו לא יודעת מה. אני מבטיחה לך שאני כמו עמוד חזק מאוד והילדים האלה ימשיכו איך שאתם רצית ובדרך שאתה בחרת. אני מבטיחה לך שכך יהיה''.

ראש הישיבה התיכונית ''אור עתניאל'', הרב חברון שילה, ספד לאברהם הי"ד. ''זכינו להכיר אותך לפני שלוש שנים וחצי. זכינו בזמן הזה להכיר את כל משפחתך, את רותי היקרה ואת בניך ונכדיך. זכית לעלות לארץ הזאת, להתחבר אליה לארץ אברהם ובאמת להיות לגוי גדול, להיות ברכה לכולם''.

הרב שילה סיפר על אהבתו של אברהם ללימוד התורה. "איך פינקת את כולנו. איך אהבת כל תלמיד. איזו אהבה עצומה אתה בינך לבין רותי. איך אהבת לראות אותנו לומדים תורה. בשם התלמידים והבוגרים אנחנו רוצים להודות לך אברהם ולהגיד לך שהיית בדיוק כמו אברהם אבינו, היית ברכה עצומה בכולנו''.

אברהם חסנו הי"ד מובא למנוחות

ראש המועצה האזורית קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר קרא בהלוויה לראש הממשלה בנימין נתניהו להכריע את הטרור ולהוביל את מערכת הביטחון לניצחון ברור. לוינגר מתח ביקורת על ראש הממשלה שהתפאר אתמול שבנה פחות מקודמיו ודרש ממנו לנצח את הטרור גם באמצעות בנייה וחיזוק האחיזה בארץ ישראל''.

בקריית ארבע סיפרו אתמול כי חסנו הי"ד היה פעיל חברתי ירא שמיים ואהוב על כולם. "עם חיוך תמידי ושמחת חיים הוביל פעילויות ושיעורי תורה במהלך כל השנה ובפרט בחופשת הקיץ ובחגים, הכל ללא תמורה ובהתנדבות".

מחקירת הפיגוע עד כה עולה כי חסנו עצר בצד הדרך בעקבות יידוי אבנים מאסיבי של פורעים ערבים, ונדרס על-ידי משאית שנמלטה מהמקום לכיוון הכפר דהריה. לאחר כשעה הסגיר עצמו נהג המשאית הערבי למנגנוני הביטחון הפלסטיניים וטען כי מדובר בתאונת דרכים.

צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו לבצע פעולות החייאה בחוסנו וכעבור דקות ארוכות נאלצו לקבוע את מותו. הפרמדיק שטיפל בחסנו סיפר לאחר שחזר מהאירוע כי בשעת ביצוע ניסיונות ההחייאה עמדו סביבם עשרות ערבים, מחאו כפיים וחגגו את הפגיעה, בדרך אותה הגדיר "אטימות ואכזריות שקשה לתאר אצל בן אנוש".

הרב ישראל מלמד, מחנך בישיבה התיכונית בעתניאל בה עבד חסנו כמנהל המטבח, ספר אתמול בפסבוק על אדם מסור ויקר. "אברהם הגיע אלינו לפני ארבע שנים והקפיץ את רמת המטבח. הוא השקיע את ליבו ואהבתו בהכנת האוכל.

"היו לו ידי אומן ולב רחב", סיפר מלמד. "הישיבה מקבלת אוכל מקייטרינג ואברהם התעקש תמיד להוסיף עוד נגיעה ביתית. הוא היה מטגן את התפוחי אדמה והופך אותם לצ'יפס, מוסיף ירקות ותיבלונים מעניינים. הוא הכין לנו רוגלעך ביתיים ומאפים. יותר מכל הוא היה נמס כשחבר'ה למדו בבית המדרש לשמה, הוא תמיד נכנס לחלק להם מאפים חמים וטרופיות".

אברהם היה סבא טוב עם לב רחב עבור תלמידי הישיבה. "כל-כך נהנה להשביע ולפנק. הוא היה קונה וופלים וסוכריות ומחלק לתלמידים. המון פעמים הכין לי מנות אישיות שאקח לילדיי בלי שקיבל על כך שום תמורה", נזכר מלמד "וזה בוודאי לא היה מהגדרות התפקיד, סתם רצון להיטיב ולעזור למי שרק יכול".