תרגלו. עמית הראל
תרגלו. עמית הראלצילום: באדיבות עמית הראל

עם התגברות גל הטרור ברחובות ישראל אזרחים רבים מצטיידים באמצעי הגנה עצצמית כמו גם בכישורי הגנה עצמית, כאלה הנרכשים בחוגים ובקורסים של אומנויות לחימה שונות.

במרכז הקניות "אלון קריית השרון" שבנתניה יקיים מחר (שני) אלוף ישראל בקראטה, עמית הראל, סדנה להגנה עצמית לילדים ומבוגרים. על הסדנה שתועבר ללא תשלום הוא מספר ביומן ערוץ 7.

כבר בפתח הדברים מבהיר הראל כי לימוד אמיתי, כזה שבעקבותיו יוכל כל אדם לתת מענה לתקיפה של מחבל אוחז סכין או כלי מאיים אחר, לימוד שכזה מחייב תרגול והכנה גופנית ונפשית במשך השנה כולה ולא רק לאור אירועים קשים.

עם זאת הוא רואה בקיומה של הסנדא שלו מעין טעימה ובסיס ראשוני בלבד עבור אזרחים המבקשים לבחון עד כמה הם נכונים ללמוד ולהשקיע בתחום זה של אמנויות לחימה ולפתח בהם את היכולת להתגוננות ותגובה במקרה הצורך.

"זה טוב לביטחון לכושר ולחיי החברה", הוא אומר ומדגיש כי "אמנויות לחימה זה דרך חיים. אתה חי את זה ונושם את זה. זה לא חוג כדורגל או ציור". וגם, כך מסתבר, תרגולי לחימה אינם מתאימים לכל אדם. "צריך לאהוב את זה, ויש נערים שחווים מכה קטנה או פציעה ופורשים. צריך להיות טיפה פייטר בראש, כך שגם אם קורא משהו תוך כדי קרב קמים על הרגליים וממשיכים הלאה".

הראל מדגיש כי אין מדובר בעדינות או אגריסיביות וגם תלמידים שנראים במבט ראשון כעדינים ואולי שבריריים מתמודדים וזוכים בתחרויות. "זה לא קשור לאגרסיביות", הוא קובע ומספר על תלמידים שהוא מלמד החל מגיל ארבע כאשר המסר הראשוני הוא שאת מה שלומדים על המזרן לא מתרגלים בבית, בבית הספר, מול חברים ואחים.

בדבריו מציין הראל כי ההכשרה הבסיסית הנצרכת כהגנה אישית אינה כוללת תרגילים מסובכים ובעיטות מסובבות כפי שנראה בסרטים הוליוודיים, אלא דווקא מכות בסיסיות, השאר, הוא מסביר, נצרך רק למען המצלמה והצופה באולם הקולנוע.

לקראת סוף הדברים נשאל הראל כיצד הוא מתייחס למבול הסרטונים ששוטף את הארץ ביממות האחרונות ובהם פארודיות הלועגות לכאורה לסדנאות הקרב מגע ואמנויות הלחימה כמענה מיידי לטרור. לדבריו הוא מקבל את הסרטונים הללו בחיוך ובהבנה ואינו רואה בהם פגיעה בענף.