יצעדו ביפו
יצעדו ביפופלאש 90

שלושה ערבים תושבי יפו נעצרו לאחרונה בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה במרכז יפו, כך הותר לפרסם בצהריים (ראשון).

במסגרת החקירה, המשותפת למשטרת מרחב יפתח - מחלק תשאול ולשרות הביטחון הכללי, הודו השלושה בחקירתם בביצוע המעשה ממניעים לאומניים כתמיכה בעם הפלסטיני על רקע "הפגיעה בהר הבית".

על פי החשד, לפני עשרה ימים בשעות הערב חברו שלושת החשודים והכינו בקבוקי תבערה, אותם השליכו לעבר ניידת משטרה ולעבר שוטרים אשר הוצבו במרכז יפו כחלק ממשימתם לשמור על הסדר הציבורי.

תגובה מהירה של שוטרי מרחב יפתח הביאה למעצרו של החשוד הבגיר אשר הועבר לחקירה בידי השב"כ וכעבור יומיים נעצרו שני שותפיו הקטינים.

מחומר החקירה עולה כי השלכת בקבוקי התבערה לעבר השוטרים נעשתה על רקע לאומני. היום הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב ולבית משפט השלום לנוער בעיר הצהרת תובע כנגד החשודים. באותו מעמד הוסר גם צו איסור הפרסום אשר הוטל על הפרשה.

מפקד מרחב יפתח נצ"מ דוד גז שיבח את התגובה המהירה של השוטרים שהביאה למעצרו של החשוד וכן את שיתוף הפעולה עם שרות הביטחון הכללי שהביא לפענוח המהיר של האירוע.

"אירוע בו תושבים מפעילים אלימות ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר שוטרים אשר פועלים למען שמירת ביטחונם ושמירה על הסדר הציבור, הנה בלתי נתפשת והיא בהחלט לא מקובלת. כל אירוע אלימות ובפרט זו המופנית כנגד השוטרים תטופל בכל האמצעים העומדים לרשותינו", אמר.