מחסומי בטון בארמון הנציב
מחסומי בטון בארמון הנציבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

המשטרה החלה היום (ראשון) להציב מחסומים העשויים מבטון בין שכונת ארמון הנציב לכפר ג'בל מוכבר במזרח ירושלים, במטרה להגן על היהודים שמתגוררים בארמון הנציב מיידויי אבנים ובקבוקי תבערה.

מדובר בניסיון לספק מענה ביטחוני לתושבי השכונה המתגוררים ברחוב מאיר נקר ובתיהם גובלים בכפר הערבי. היהודים סובלים כבר שנים רבות מטרור האבנים ובקבוקי התבערה.

ככל הנראה יוצבו המחסומים סמוך לבתים ברחוב מאיר נקר ויחצצו בין השכונות כדי להרגיע את המתיחות.

מהמשטרה נמסר כי הצבת המחסומים הם בהתאם להערכות המבצעיות שנעשו ומטרתם למנוע זריקת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין וידויי אבנים. "המחסום הינו נייד ויוזז על פי צרכים מבצעיים, נותן מענה לאיומים המיידים שמתקיימים במוקדים אלו במטרה לשלוט על הפורעים המגיעים מהוואדיות ובין הסמטאות לעבר הכביש ובתי השכונה בארמון הנציב".

במשטרה מציינים עוד כי הכבישים ודרכי הגישה בין השכונות יישארו פתוחים כפי שהם היום.

בעיריית ירושלים מבהירים כי אין כוונה להקיף לחלוטין את ארמון הנציב או את ג'בל מוכבר באמצעות חומה, "אלא בהצבה זמנית של מכשול ע"י המשטרה, בקטע שבין ארמון הנציב וג'אבל מוכבר בו יש היסטוריה של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על בתי יהודים ורכבים, בקטע באורך של כ-300 מטר, בכדי למנוע פגיעות בנפש וברכוש''.

בשעות הבוקר אישרה הממשלה פה אחד את הצעתו של השר גלעד ארדן לתקן את החוק לשמירה על ביטחון הציבור כך ששוטרים יורשו לבצע חיפוש בכליו ובגופו של אדם, גם אם לא עורר בהם חשד שהוא נושא נשק.

"עקב הפיגועים האחרונים נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים כדי להתמודד טוב יותר מול טרור הסכינים", הסביר השר לביטחון הפנים.