נתניהו ושטייניץ
נתניהו ושטייניץצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אחרי ההתבטאויות יוצאות הדופן של שרת המשפטים איילת שקד בכנס המתקיים בארה"ב, יוצא שר האנרגיה יובל שטייניץ במתקפה קשה נגד ההסתה הפלסטינית.

"כל עיסוק בחלק של אבו מאזן בטרור, רק ימעיט ממעורבותו האמיתית. מדובר במסית מספר אחד בעולם נגד עם ישראל ומדינת ישראל. במונחים של רמת ההסתה ועוצמתה, הוא גרוע מערפאת", אמר שטייניץ.

לדברי השר, "אבו מאזן נזהר שלא להתערב באופן ישיר ולהיות קשור לטרור, שלא 'להתלכלך'. הוא מדבר כביכול נגד טרור, אבל כשהוא מדבר אל עמו הוא מעביר מסר ברור של התנגדות ליהודים בכלל, ולמדינת ישראל בפרט. הוא האשם המרכזי בגל הטרור הנוכחי".

שטייניץ החריף את ההתבטאויות נגד ההסתה הפלסטינית וציין עוד כי "יש דימיון גדול מאוד בין ההסתה הפלסטינית של אבו מאזן נגד ישראל, לבין ההסתה הנאצית שקראה להשמדת היהודים".

השר גם שלח מסרים ברורים לממשל האמריקני והבהיר כי "במצב הנוכחי, אי אפשר לראות את אבו מאזן כפרטנר. אין טעם לדבר עכשיו על תהליך מדיני, כל עוד ההסתה אינה נפסקת".

גם הוא, כמו איילת שקד, לא נמנע מלמתוח ביקורת על האמריקנים על אדמת ארה"ב ואמר כי "אין מקום להיות נייטרלי במצב הנוכחי. כשצד אחד מסית ומשבח טרוריסטים ויוצר עלילות דם מרושעות, אין מקום ליחס סימטרי".

הוא רמז להתבטאויות של דוברי הממשל בשבוע שעבר, שהטילו את האשמה לפרוץ גל הטרור האחרון – על ישראל. "אני מצפה מהאמריקנים ובכלל מכל הקהילה הבינלאומית לגנות את מעשי הרצח ובמקביל לעצור לחלוטין את ההסתה המזעזעת".