פסטיבל קולנוע חברתי ראשון מסוגו בישראל. לאורך ימי הפסטיבל, שיתקיים בלוד, יוקרנו סרטים למבוגרים ולילדים בנושאים חברתיים ויערכו מפגשים עם יוצרי קולנוע ופעילים חברתיים שיספרו על עשיתם, תהליך היצירה והקשיים שבדרך. כדי לאפשר לכולם להנות מסרטי הפסטיבל יעמוד מחיר הכרטיס על 10 שקל בלבד לסרט.

הפסטיבל פונה לקהל של חובבי קולנוע, לפעילים מהתחום החברתי ולכלל הציבור הרחב המחפש אירועים איכותיים, מעוררי השראה ומהנים. ההפנינג החברתי מביא עמו הקרנות של סרטים קצרים המתעדים פרויקטים חברתיים הייחודיים ללוד, תחרות "הולילוד" של סרטי נוער מקומיים שנכתבו וצולמו על ידי תשע קבוצות בני נוער שונות בעיר, אשר מספרים את סיפורם האישי והקבוצתי בעיר לוד, ועוד אירועים נוספים שמציפים את העשייה החברתית בעיר.

בין הסרטים המשתתפים בפסטיבל: "פלאפל אטומי" בנוכחות הבמאי דרור שאול, תופסות חלום, "רוקדים ביפו" בהשתתפות היוצרת הילה מדליה, "השוטה" כולל הרצאה על סאטירה חברתית, "חתונה מנייר" עם פעילות חוויתית של קהילה נגישה, מנפאואר, איגור ומסע העגורים ותמונה מפראג. שלישי – חמישי, 3-5 בנובמבר.

ענבל מדעי, רכזת מעורבות חברתית במרכז הצעירים בלוד,  אומרת שהפסטיבל נועד לקדם את התרבות קולנועית לצד עידוד עשייה החברתית הרב תרבותית המתרחשת בעיר לוד ובכלל והבאתה לידיעת הציבור הרחב. סרטי הפסטיבל נבחרו בקפידה כשכל אחד מהם מציג בדרכו הייחודית בעיות ופתרונות חברתיים. דרך הסרטים ניצור ונרחיב את השיח החברתי, אשר במציאות היומיומית נדחק לשוליים.

לקיום הפסטיבל חברו לצד מרכז הצעירים בלוד ועיריית לוד שותפים נוספים רבים כולל התאחדות הסטודנטים, הקרן לפיתוח לוד, פסטיבל ירושלים, יונייטד קינג ועוד.

במקביל לפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 5 בנובמבר, כנס לפעילים ויזמים חברתיים מכל התחומים אשר ילמדו בין היתר על גיוס משאבים, ניהול נט-וורקינג, כיצד מתעדים פרויקטים חברתיים, איך עובדים בצורה נכונה עם רשתות חברתיות ועוד.