כלא שיטה
כלא שיטהצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, דחה אתמול (ראשון) את בקשת רשות הערעור שהגיש יעקב מרדינגר, מבעלי רשת "הצורפים", אשר הורשע בסדרת עבירות זיוף ומרמה, במטרה להתחמק ממס.

על מרדינגר נגזרו 2.5 שנות מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על תנאי, 350,000 ש"ח או 15 חודשי מאסר וכן נגזר על התאגיד שבבעלותו קנס בסך 350,000 ש"ח.

על פי כתב האישום, בו הורשע מרדינגר בבית המשפט המחוזי, הוא היה שותף בשליש ממשרד הפרסום "ראובני פרידן" ומכר את חלקו לשותפיו תמורת 4.4 מיליון דולר.

על מנת להתחמק מתשלום מס רווחי הון, בדה מרדינגר עסקת רכישת מניות בחו"ל ומכירתן בהפסד, במטרה לקזז את ההפסד הבדוי מרווחי ההון.

מרדינגר זייף מסמכים באמצעותם טען כי רכש מבנק זר מניות של חברה זרה תמורת 2.5 מיליון דולר ומכר אותן בהפסד, לאחר נפילת הבורסות בעולם, תמורת 200,000 דולר. את ההפסד בסך 2.3 מיליון דולר קיזז מרווח ההון.

בית משפט השלום זיכה בתחילה את מרדינגר, תוך שהוא קובע כי אין די בראיות התביעה. אולם, פרקליטות מחוז תל אביב ערערה על הזיכוי, ובית המשפט המחוזי קיבל את הערעור והרשיע את מרדינגר תוך שהוא קובע כי הפרקליטות הוכיחה מעבר לספק סביר את היות המסמכים מזויפים ואת ההשקעה וההפסד עליהם העידו, ככוזבים.

התיק הוחזר לבית משפט השלום לשמיעת טיעונים לעונש וגזירת העונש. בית משפט השלום בתל אביב גזר על מרדינגר 3.5 שנות מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על תנאי, 350,000 ש"ח או 15 חודשי מאסר וכן גזר על התאגיד בבעלותו קנס בסך 350,000 ש"ח. מרדינגר והחברה ערערו לביהמ"ש המחוזי, אשר קיבל חלקית את הערעור והפחית את עונש המאסר בפועל שהושת על מרדינגר ל-2.5 שנים.

מרדינגר והחברה ביקשו לערער על עצם הרשעתם וכן על חומרת העונש, אך כאמור אתמול דחה בית המשפט העליון ׁׁאת בקשתם למתן רשות ערעור והותיר את עונשם על כנו.

בהחלטתו קבע השופט מלצר, "אינני סבור כי במקרה זה מתעוררת שאלה משפטית עקרונית, או שנגרם למבקשים עיוות דין, המצדיקים מתן רשות ערעור "בגלגול שלישי. כך גם אינני סבור כי העונש שהושת על המבקשים חורג, בנסיבות, ממדיניות הענישה המקובלת או הראויה. נוכח כל האמור לעיל – דין הבקשה להידחות".