ברגותי
ברגותיצילום: פלאש 90

עו"ד דורון ניר צבי תוקף את שירות בתי הסוהר, בעקבות הודעת שב"ס על שרב המרצחים מרואן ברגותי הוזהר בלבד ולא נענש בגין פרסום מאמר הסתה בעיתון הגרדיאן הבריטי בשבוע שעבר.

"אם לא די בכך שהאסיר הבריח כתבה לאתר הגרדיאן, הוא ממשיך ומהתל בגורמים שונים בשב"ס, ו'מסביר' להם שהכתבה פורסמה בשמו אך מדובר ב'טעות' ובעצם לא הוא זה שכתב את הכתבה", כתב עורך הדין במכתב תשובה לשב"ס לאחר שתלונתו בדבר מאמר ההסתה של ברגותי נענתה אמש בתשובה לקונית.

"למרבה הצער, אין זאת הפעם הראשונה שהאסיר ברגותי מצליח לפרסם דברי הסתה חמורים מתוך כתלי הכלא, ואף במקרים דומים בעבר לא הופעלו סנקציות משמעותיות נגדו".

עורך הדין מציין כי במספר פעמים הוברחו מסריו של ברגותי מתוך כותלי כלא הדרים, וכותב כי בעבר כשל סגל 'כלא הדרים' בענישתו והרתעתו של ברגותי, כאשר "על מסריו הרצחניים לאינתיפאדה שלישית נענש בעונש המגוחך של שבעה ימים בצינוק, וקנס של כמה מאות שקלים!!!".

בעקבות כך הוא דורש משב"ס לבדוק מעורבות גורמים מתוך שב"ס בהברחת מסריו של ברגותי החוצה, לברר מי ביקר את ברגותי בסמיכות זמנים לפרסום המאמר ותוהה האם ראוי להשאיר את ברגותי בכלא הדרים לאחר כישלונות שב"ס בעניין.

"האם ראוי להשאיר את האסיר ברגותי בכלא הדרים למרות הצלחתו להבריח מסרים אלימים מפעם לפעם מתוך כתלי כלא הדרים? האם אין בידי השב"ס את הכלים למנוע מהאסיר ברגותי להבריח מסרים הקוראים לפעול באלימות כלפי אזרחי ישראל?!", שואל עורך הדין ומודיע במכתב כי בהתאם לתשובות שיקבל משב"ס ישקול את המשך הטיפול בנושא.