יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת החינוך נזף יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בנציגי הממשלה ואמר כי הפתרון שניתן על ידי הרשויות המקומיות ומשרדי האוצר והחינוך לבעיית האבטחה במוסדות החינוך, אינו מספק.

"ועדת החינוך עוקבת בדאגה אחר חוסר המעש, ואני אומר זאת בעדינות, של הממשלה בגיוס של מאבטחים וסדרנים שיגנו ויתריעו בכניסה למוסדות החינוך מפני גורמים זרים", אמר מרגי. ''יש לי תחושה שמישהו כאן לא עושה את העבודה שלו''.

לדבריו כאשר הממשלה רוצה להעביר החלטה היא יודעת לעשות זאת ב-24 שעות. עוד אמר ח"כ מרגי כי יפנה באופן אישי לראש העיר ירושלים ניר ברקת ויגנה את היעדרות נציגי העירייה מהדיון החשוב.

חברי הכנסת שמעו את תלונות ההורים בדבר חוסר הביטחון שהם חשים בימים האלה ובמיוחד של ההורים שילדיהם לומדים בשכונות קו התפר בירושלים.  "בימים כאלה יש להיות יצירתיים. אם אין מספיק מאבטחים יש לגייס סדרנים. חלקם אף יתנדבו כשירות מילואים חברתי, לעמוד בשער הגן או בית הספר עם אפודה זוהרת ויתריעו בפני המשטרה או ניידות האבטחה של הרשות המקומית, בדבר אנשים חשודים. סדרן שעומד בשער נעול מהווה גורם מרתיע", אמר יו"ר הוועדה.

אריה מור, מנהל אגף הביטחון במשרד החינוך אמר כי החלטת הממשלה קובעת שאבטחת מוסדות החינוך היא באחריות הרשות המקומית. "אנחנו נמצאים בקשר עם השב"כ והמשטרה ומעבירים את ההנחיות שלהם לרשות המקומית".

הוא התייחס לאבטחה בגני הילדים ואמר כי ב-18,000 גני ילדים אין כיום אבטחה. "מדובר במיליארד וחצי ש''ח ובבעיה נוספת והיא שאין מספיק מאבטחים להעסיק בחברות האבטחה".

נציג המשרד לביטחון פנים סנ"צ עופר יצחק אמר כי האוצר תקצב את האבטחה עד לסוף החודש וכי המשטרה נתנה פתרונות גם בצורת אבטחת אשכולות של גנים.

ישראל אליאסף, נציג ועד ההורים בירושלים, סיפר כי "נתנו לנו מהאוצר כסף צבוע עבור אבטחה שמוגבל ל-14 ימים. עד שנמצא מאבטחים יחלוף הזמן. יש ואקום בהנחיות של המשטרה והרשויות: האם מותר לשכור מאבטח פרטי? מה היה קורה למאבטח פרטי שהיה עושה את אותה הטעות שנעשתה בבאר שבע? מה היה קורה להורים? יש לזה משמעויות. צריכות לצאת הנחיות מאוד מסודרות".

בתום הדיון קרא יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי למשרד האוצר לתקצב את המאבטחים כל עוד המצב הביטחוני נפיץ. הוא הודיע כי יקיים ישיבת מעקב נוספת אם לא ימצאו פתרונות לאבטחת התלמידים במוסדות החינוך – גנים ובתי ספר.