דליה למקוס הי"ד
דליה למקוס הי"דצילום: באדיבות המשפחה

ברנדה למקוס, אמה של דליה למקוס הי"ד שנדרסה ונדקרה למוות בצומת אלון שבות, מגיבה היום (שלישי) בראיון לערוץ 7 על הרס ביתו של המחבל מאהר חמדי, הבוקר בחברון.

למקוס מודה לכוחות הבטחון, אך מסבירה שלבני המשפחה זה כבר לא יעזור, "אני רוצה להודות לגורמי הבטחון ומדינת ישראל שסוף סוף הרסו את הבית. אמנם הרצח קרה לפני שנה, ולנו הרסו אז את המשפחה, וחבל שלקח שנה שלמה בשביל להרוס את הבית של המחבל, אבל ברוך ה' שזה נעשה".

עם זאת, למקוס סבורה שהרס בתים לא יביא את ההרתעה הדרושה, "אני חושבת שמה שבאמת צריך, זה גזר דין מוות למחבלים, כי הריסת הבתים היא לא הרתעה. המחבל שרצח את דליה כתב צוואה לאשתו שהוא הולך לפגוש את הנביא והוא בטוח שהיהודים יהרסו את הדירה שלהם ושהיא תוכל למצוא דירה אחרת. הוא ידע שיהרסו לו את הבית, זה לא הפריע לו בכלל".

למקוס מזכירה כי את הבית שלה שנהרס איש לא יוכל להחזיר, "אצלנו היה הרס טוטאלי של המשפחה, אני ובעלי קשה לנו להתרכז, גם בפרנסה. הילדים מדוכאים, קשה להם גם בבתי הספר, גם במסגרות העבודה. דליה היתה חלק מאיתנו. קשה להבין את זה עד שאתה בעצמך נמצא בסיטואציה הזאת. אנחנו מנסים לקום ולהמשיך את החיים, אבל הם השתנו לתמיד".

"אצל המחבל הכל טוב", טוענת למקוס, "הרסו לו את הבית - אשתו תמצא בית אחר. לצערי אין מספיק הרתעה, אולי גזר דין מוות ירתיע אותם, למרות שהם גם ככה רצו להתאבד, אולי צריכים לשים להם חזיר, שהם לא יחשבו שהם הולכים להיפגש עם הנביא. אבל צריכים גם להמשיך עם הגירוש ועם עונשים כבדים יותר".

לדבריה הם מעולם לא חשבו לעזוב את תקוע, "אנחנו עולים ותיקים, כבר שלושים שנה כאן, מעולם לא שקלנו לעזוב את תקוע, הרצח של דליה גם לא היה קרוב לכאן. אנחנו מנסים להמשיך עם החיים וגם עכשיו עם כל הגל הטרור, אנחנו כן יוצאים מהיישוב. גם אחרי הפיגוע הראשון של דליה, שממנו היא כן יצאה בחיים, בעלי רצה שהיא תמשיך את החיים שלה".