אברהם אשר חסנו הי"ד, רגע לפני שנדרס
אברהם אשר חסנו הי"ד, רגע לפני שנדרסצילום: רויטרס

רותי חסנו, אלמנתו של אברהם אשר הי"ד שנפגע אתמול (שלישי) מיידוי אבנים סמוך לחברון ונדרס למוות על ידי נהג משאית ערבי, משוכנעת שמדובר בפיגוע שתוכנן מראש ולא בתאונת דרכים.

פורעים ערבים יידו אבנים על רכבו של חסנו בצומת אל פוואר דרומית מערבית לחברון. הוא עצר בצד הדרך ויצא מהרכב, אז נדרס למוות על ידי נהג משאית ערבי שנמלט מהמקום ומאוחר יותר הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

אלמנתו סיפרה כי לאחר שראתה את תיעוד הפיגוע הבינה מה עבר על בעלה. "כשראיתי שמדובר במשאית המרצדס הזאת, וגם את התמונה המטושטשת של הנהג הבנתי מה קרה לנו יום לפני כן".

"יצאנו מעתניאל, ובאמצע הדרך שתי משאיות ניסו למעוך אותנו - אחת מהכורכר ואחת מהנתיב שלנו. בדיוק היתה תקרית של בקבוקי תבערה עם חיילים 100 מטרים לפנינו, רצינו לקרוא לחיילים אבל הם היו עסוקים. הצלחנו לעצור את הנהג שהיה על הכורכר, ויצאתי בעצמי החוצה כדי לתת לו סטירה על מה שהוא ניסה לעשות לנו שם", שחזרה אלמנתו של אברהם בראיון לגלי צה''ל.

לדבריה, "המשאית השנייה ברחה - זאת המשאית של אתמול. אני מאוד מפוקסת, זה לא שאני מבולבלת. כשראיתי בתמונה את אברהם עם האלה ואת המשאית אמרתי - זה הוא מאתמול".

"כל כך רואים שזאת לא היתה תאונה, זה כל כך ברור - תמונה אחרי תמונה, זה כמו סרט. אתה רואה איך הוא דורס אותו לפני הכיכר, כמו שלשום. הוא לא נסע מהר - הוא ידע מה הוא עושה", הדגישה חסנו.

אברהם חסנו הי"ד מובא למנוחות