לפיד במפגש עם אחד העיתונאים בבריטיניה
לפיד במפגש עם אחד העיתונאים בבריטיניהצילום: יח"צ

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד קיים היום (רביעי) תדרוך לעיתונאים זרים השוהים בלונדון, ושוחח איתם על הסיקור המוטה של ישראל בתקשורת הבינלאומית סביב הסכסוך הישראלי- פלסטיני.

במהלך התדרוך הדגיש לפיד בפני העיתונאים הזרים כי הנסיונות שלהם לסקר את המצב בארץ בצורה מאוזנת חוטא למצב הקיים במציאות, לפיו מחבלים פלסטינים דוקרים,דורסים ורוצחים יהודים ברחוב רק בגלל היותם יהודים.

בתחילת דבריו הביע לפיד בפני העיתונאים את כעסו על הסיקור המוטה של התקשורת הבריטית: "אני כועס על איך שהמצב מסוקר בתקשורת הבריטית. אני חושב שאתם מנסים לסקר את המצב בצורה הוגנת, אבל מאד מעניין שלרוב הסיקור תמיד מוטה לאותו צד".

"כרגע ההרגשה בישראל היא שהתקשורת העולמית בכלל והבריטית בפרט מוטה לטובת צד אחד. אתם צריכים להבין, לגל הטרור שמתרחש עכשיו בישראל שבמהלכו אנשים חפים מפשע נרצחים רק בגלל היותם יהודים, אין שום קשר לנושא התנחלויות, אין לזה שום קשר למדיניות ולכישלון לחזור למשא ומתן, יש לזה קשר רק לכך שאזרחים נהרגים בגלל שהם יהודים לא כי הם עשו משהו רע למישהו", הבהיר לפיד.

הוא התייחס להשראה שהטרוריסטים מקבלים מההסתה בתקשורת ולתפקידה של ההנהגה הפלסטינית: "גל הטרור של השבועות האחרונים מבוצע על ידי טרוריסטים צעירים שתוקפים על רקע דתי ומונעים מההסתה בתקשורת. ההנהגה הפלסטינית חייבת לקבל החלטה לגבי המשך המדיניות, לקחת אחריות ולהפסיק את ההסתה".

לדברי לפיד, "כשאבו מאזן אומר שיהודים מפרים את הסטאטוס קוו בהר הבית, זה לא עוזר לעצור את גל האלימות. יש לי שלושה ילדים בישראל, אתם חייבים להבין הילדים במדינת ישראל מפחדים להסתובב ברחובות".

לפיד הדגיש כי לא היה שום נסיון לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית וכי מדובר בקמפיין שקרי ומעוות שמובילים הפלסטינים בתמיכה של הרשות.

"כיו"ר מפלגה באופוזיציה היה מצופה ממני לא לתמוך בממשלה אבל אני אומר לכם שוב, כחבר ועדת חוץ ובטחון, את מה שאמרה גם ממשלת ישראל וראש הממשלה בקולו: אף אחד לא מנסה, לא ניסה ולא ינסה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית", דברי לפיד.

מאוחר יותר היום שוחח לפיד עם קבוצה של מנהיגי סטודנטים בקמפוסים בבריטניה על המצב הבטחוני בארץ ועל הדרכים ההסברתיות בהן הם יכולים לסייע למדינת ישראל אל מול הסיקור המוטה בתקשורת הבריטית.

לפיד שוחח עם הסטודנטים על המאבק המתמשך נגד ה-BDS  ואמר להם: "מה שאתם צריכים להגיד לאותם אנשים שמביעים תמיכה בחרמות על ישראל, הוא שהם אפילו לא יודעים מה המטרות של הארגון שהם פועלים בשמו ושאותם אנשים משתמשים בהם כדי לקדם את המטרות האכזריות שלהם".