נתניהו ומרקל, במסיבת העיתונאים הערב
נתניהו ומרקל, במסיבת העיתונאים הערבצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כי הפלסטינים אינם מעוניינים בשלום, ובמקום זאת הם מעודדים טרור. "אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים", טען נתניהו.

הוא גם אמר כי "ישראל מעוניינת בשלום, המבוסס על הכרה הדדית והסדרי ביטחון, שיאפשרו לישראל להגן על עצמה, בכוחות עצמה. אלא שהפלסטינים לא רק שלא מעוניינים בשלום, הם מתמידים בסירובם לגנות את הטרור".

"הגעתי לברלין בזמן קשה מאוד", אמר נתניהו למרקל והוסיף כי "המחבלים לא הורגים ישראלים כי הם מתוסכלים מתהליך השלום, אלא משום שמטרתם להשמיד את מדינת ישראל".

ראש הממשלה גם הודה לקנצלרית על תמיכתה של גרמניה בישראל, וציין כי "השותפות חשובה לשתי המדינות. אנחנו לא שוכחים את העבר, אבל היחסים בינינו הם דוגמא לאיך אנשים יכולים ליצור עתיד משותף, למרות העבר".

נתניהו שב והתייחס להתבטאותו שעוררה סערה, לפיה המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל חוסייני, הוא ששיכנע את היטלר לבצע את "הפתרון הסופי", וציין כי "היטלר היה אחראי לשואה ואי אפשר להכחיש זאת. אבל אסור להכחיש גם את העדות החשובה בנוגע למופתי של ירושלים שאמר לנאצים למנוע את בריחת היהודים מאירופה ותמך בפיתרון הסופי".