בה"ד 1, אתמול
בה"ד 1, אתמולצילום: דובר צה"ל
בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון נערך אתמול (רביעי) טקס סיום קורס קציני יבשה אחוד, מחזור 43.

הטקס נערך במעמד סגן הרמטכ''ל אלוף יאיר גולן, מפקד זרוע היבשה אלוף גיא צור ומפקד בית הספר לקצינים אלוף-משנה יניב אלאלוף.

360 צוערים סיימו בהצלחה את הקורס, כאשר העיר המובילה במספר הקצינים במחזור היא ירושלים, ולאחריה חיפה ותל אביב.

לצוערים המסיימים הוענקה דרגת הקצונה סגן-משנה. האלוף גולן חשף את דרגותיהם של הקצינים המצטיינים שעתידים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו- "איסוף קרבי", "תותחנים", "שריון", "הנדסה קרבית", "חיל רגלים" ו"צנחנים".

"כל שאומר לכם הוא פשוט ביותר, על ארבעה דברים הקצין עומד ואלו הם: על אומץ הלב, על היושר וההגינות, על האחריות והיוזמה ועל האדם", פירט סגן הרמטכ''ל. ''היו ישרים והגונים, גלו אחריות ונקטו יוזמה, טפלו היטב באדם המשרת- פקודכם לעתיד. היו קשובים ותובעניים עם אנשיכם והם יוכיחו לכם כי אין פסגה גבוהה מדי וכי הם נהנים לטפס". 

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, אמר כי "אנו מסיימים את מחזור 43 של קורס הקצינים הזה באיבו של סבב חדש בו יכולה הלחימה להתעצם מול אויבנו. שוב, כמו בסבבים הקודמים אין אנו יודעים בנקודת זמן זו לאן עימות זה יתפתח. כל אלו אינם משנים את אבני היסוד הפיקודיות והמנהיגותיות אליהן תידרשו בשדה הקרב ובהכנות אליו.

''שדה הקרב אותו תיפגשו ידרוש מכם להיות מפקדים ראויים לפקודיכם, אשר שמים את המשפט האלמותי הכתוב פה במגרש המסדרים הזה- 'ממני תראו וכן תעשו', כנר העומד לרגליהם", הוסיף האלוף צור.