נתן זהבי
נתן זהביצילום: משה שי, פלאש 90

מגישי הרדיו נתן זהבי וגבי גזית תקפו הבוקר (חמישי) את שרת התרבות מירי רגב וח"כ איתן כבל על השתתפותם בקמפיין הקורא לבדוק מזוזות.

לדברי זהבי, "אין אצלם גבול לטמטום. מה יגידו כל אותם אנשים דתיים וחרדים יצאו לתחנת הרכבת ונרצחו, המזוזה לא הייתה קשורה, הקלף לא היה כשר?".

זהבי המשיך ותקף את השרה מירי רגב וח"כ איתן כבל, "שני חברי הכנסת מסבירים מזוזה אצלי זה קודם כל הגנה, שמירה, בית יהודי שהקדוש ברוך הוא שומר על הבית הזה. תגידו לי אתם זוכרים את הרצח בבית הכנסת בירושלים? הקדוש ברוך הוא שמר על בית הכנסת? הוא שמר על קבר יוסף מפני מציתים? הקדוש ברוך הוא שמר על משפחת פוגל שנשחטה בביתה? ואחר כך שאומרים לכם שאתם פרמיטיביים אתם כועסים".

שדרן הרדיו גבי גזית אמר בתכנית כי הוא מבין שכל פעם שלא הרגיש טוב זה היה בגלל שלא נישק את המזוזה.

מנכ"ל איגוד רבני קהילות, עמיחי אליהו, שהעמותה אותה הוא מנהל עומדת מאחורי הקמפיין, הגיב למתקפות. "יש מי שכואב לו לראות את החיבור של הציבור הישראלי למסורת והקשר של החברה הישראלית לאביהם שבשמיים".

לדבריו, "מה שזהבי עשה הייתה דמגוגיה בגרוש כדי להשפיל את ערכי עם ישראל ולהפוך את המזוזה לעבודת אלילים באמצעות השוואות לא נכונות. לצערם, הציבור הוכיח בבחירות שהוא בז לגרבוז והוא מחובר למסורת ועד כה הצטרפו כבר אלפים שהורידו את האפליקציה ושלחו את המזוזה לבדיקה חינם אין כסף".