משה אבוטבול
משה אבוטבולצילום: פלאש 90

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, כינס היום (חמישי) את מטה החירום של העירייה, בעקבות פיגוע הדקירה שארע בבוקר ברמת בית שמש ג'.

בישיבה השתתפו גם מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו וראשי התחנה, חברי המועצה, הנהלת העירייה, בעלי התפקידים הרלוונטיים, ונציגי ארגוני מד"א, איחוד הצלה, הצלה בית שמש, זק"א והשומרים.

חלק ניכר מהדיון עסק בסוגיית פועלי הבניין הערבים העובדים באתרי הבניה בעיר, ובמיוחד בעשרות אתרי הבניה בשכונת רמת בית שמש ג', שם אירוע הפיגוע.

ראש העיר הנחה את היועץ המשפטי ואנשי אגף ההנדסה לבחון משפטית באופן מיידי גם מול גורמים חוץ עירוניים, האם יש לעירייה מנדט מבחינה חוקית לעצור את הבניה באתרי הבניה בעיר, ובמידה ולא, האם ניתן לחייב את הקבלנים בהצבת מאבטחים שיוצבו בסמיכות לאתרי הבניה, וביקש מסגן המהנדס להגיש רשימה עדכנית של החברות הקבלניות הבונות בימים אלו בעיר.

לדבריו, "למרות שהמצב הביטחוני משותף לכל מקום, בכל זאת אני קורא למשטרת ישראל לתת דגש מיוחד להגברת הפעילות בשכונת רמת בית שמש ג', באמצעות סיורים ומבצעי בטחון באתרי הבניה כדי לוודא שאין בהם שבח"ים, עקב הסיכון הנשקף מאתרי הבניה ובפרט כעת לאור הרגישות אחרי הפיגוע בשכונה".

עוד הודיע אבוטבול על הפעלה מיידית של המבנה שהוקצה ע"י העירייה עבור נקודת משטרה ברמת בית שמש ג', שעקב תהליכים בירוקרטים עדיין לא חובר במלואו למים וחשמל.

"בימי חרום אלו, יש להפעיל שיקול דעת נוסף וראיה רחבה ולכן אני מורה על הפעלה מיידית של המבנה גם התהליכים הבירוקרטים השונים עדיין לא הסתיימו, למען בטחון תושבי העיר. במקביל אני מצפה ממשטרת בית שמש שעושה עבודה ראויה לציון, להציב במבנה באופן קבוע שוטרים עם ניידת, מעבר לאיוש הנקודה במתנדבים", אמר ראש העיר.