ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן, לע"מ

תמיכה אירופית בישראל. נשיא צ'כיה מילוש זמאן אמר לאחר פגישתו עם נשיא המדינה ריבלין בפראג כי "אין שום שינוי בתמיכה של צ'כיה בישראל. אני רוצה להביע גם את תמיכתי האישית במדינת ישראל".

ריבלין הודה לנשיא זמאן על תמיכתו בישראל. הוא התייחס גם לנעשה בסוריה ואמר כי "ישראל אינה מתכוונת להתערב בנעשה בסוריה, אבל אנו מודאגים מאוד ממה שמתרחש שם. העולם עייף מהסכסוך הישראלי-פלסטיני ואינו מצליח להבין מדוע מעצמה כמו ישראל אינה מצליחה לשים קץ לסכסוך".

ריבלין נשאל על ידי עיתונאים צ'כים על המצב הבטחוני בישראל לאור רצף הפיגועים האחרונים ואמר כי "ירושלים היא מאוחדת והיא בירת מדינת ישראל, זו עובדה. ירושלים היא גם דוגמא לדו קיום, ואנו מאמינים כי יהודים וערבים יכולים לגור יחד, לא רק נידונו לגור יחד". הוא גם קרא לשני הצדדים לנקוט בצעדים בוני אמון על מנת להחזיר את השקט.

ריבלין החל את ביקורו בצ'כיה ביום שלישי ויחזור ביום שישי לארץ. אל הנשיא התלוו גם מספר אנשי עסקים בכירים מהארץ שיקחו חלק בועידת עסקים יחד עם מקביליהם הצ'כים. בפתיחת הועידה היום (חמישי) קרא הנשיא זמאן לשיתוף פעולה כלכלי הדוק יותר בין ישראל וצ'כיה, בעיקר בנושא טכנולוגיות מתקדמות. "אני מרוצה מרמת שיתוף הפעולה הכלכלי, אבל נושאי מסחר והשקעות הם חשובים לא פחות וכאן יש מקום לשיפור" אמר זמאן.

היום אמור ריבלין להיפגש עם ראש הממשלה הצ'כית בוהוסלב סובוטקה ולבקר יחד עם נשיא צ'כיה במחנה הריכוז טרזינשטט שם יניח פרחים לזכר הנרצחים.