עיסוויה במזרח ירושלים
עיסוויה במזרח ירושליםפלאש 90
בגל הטרור הנוכחי תושבי ירושלים בכלל ותושבי שכונות מזרח העיר בפרט נתונים בסיכון גבוה מאוד.

במקביל, מתקיימים בימים אלו בוועדת הכספים של הכנסת דיונים על מתן הטבות מס לישובי הפריפריה, מהלך אשר מיטיב עם הפריפריה ועם יישובים במעמד סוציו-אקונומי נמוך.

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', יזם חיבור בין שני נושאים אלו ופנה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, על-מנת להכניס למפת ההטבות את תושבי מזרח ירושלים, היהודים והערבים.

במכתב ששלח קלמנוביץ לגפני הוא מברך את יו"ר הוועדה על ההצעה לדון במפת ההטבות לישובי הפריפריה ובעלי המעמד הסוציו-אקונומי הנמוך, אך מוסיף כי כעת יש להכניס גם את תושבי מזרח ירושלים לרשימה.

"סבורני כי יש להכניס למפת ההטבות גם את תושבי מזרח ירושלים", כותב קלמנוביץ ומוסיף, "תושבים אלו נמצאים באזור סיכון יום יומי, תחת איום הטרור וחשופים לסכנות".

"עלינו להתגייס כדי להכניס את תושבי ירושלים המזרחית לאזור בעדיפות לאומית ולהקל עליהם בנטל המיסים". קלמנוביץ' הוסיף ואמר "בשכונות מזרח ירושלים שוררת מציאות בטחונית קשה ועל כן המדינה חייבת לסייע לתושביהן גם בצורה של הטבות מס.

''אינני קורא לפגוע באף ישוב אשר זכאי להטבה אלא להוסיף גם את שכונות מזרח העיר למפה ע"י תוספת תקציבית לא גדולה אך חשובה מאין כמוה", הדגיש המשנה לראש עיריית ירושלים.