תפיסת הילדים בשועפט

שוטרי מג"ב הבחינו אתמול בשעות הבוקר בנער ערבי כבן 14 סמוך לקרוסלת הכניסה למחנה הפליטים שועפט שבצפון ירושלים, כשהוא לובש חולצה ורודה ותיק על גבו. 

השוטרים הבחינו בנער ובשלושה נערים נוספים הנמצאים מהעבר השני של הקרוסלה מכיוון ירושלים. אחד מהם לבוש בבגדים זהים לנער שבתוך מחנה הפליטים והשניים הנוספים בתצפית לזיהוי כוחות ביטחון. 

הנער בן ה-14 נצפה מעביר את תיק הגב לילד כבן 12.5 בקרוסלה והאחרון החל להתקדם לכיוון ירושלים. 

במקביל, הילד שקיבל את התיק מסר לנער אישור מעבר במחסום מחנה הפליטים על שם אחר, במטרה שיעבור עם האישור בזהות אחרת לכיוון ירושלים, מאחר והוא אמור לשהות במעצר בית. 

השוטרים זיהו את העברת התיק, תפסו את הילדים עם התיק  כשבתוכו שתי סכינים גדולות. הילדים בגילאי 12-14 עוכבו לחקירה בעוד הנער בן ה-14 שהבחין בשוטרים נמלט לתוך מחנה הפליטים. 

הבוקר נעצר הנער בן ה-14. מדובר בקטין שהינו קרוב משפחה של מחבל שביצע החודש פיגוע דקירה בירושלים. מהחקירה עולה כי תכנן לעבור בזהות אחרת במחסום, לחבור לחבריו לספסל הלימודים שלידיהם העביר את הסכינים ולבצע פיגוע בשער שכם. הקטין הובא לבית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרו. 

רפ"ק שרון מתהידה, מפקד פלוגה נד׳ בעוטף ירושלים אמר בעקבות תפיסתם "הדריכות המבצעית הגבוהה של השוטרים במעבר הביאה לזיהוי חוליית הילדים ותפיסת הסכינים שיועדו לפיגוע דקירה. השוטרים פועלים במגוון רחב של משימות ואירועי סדר ומצליחים לשמור על עירנות ודריכות מהגבוהות ביותר וראויים לכל הערכה". 

סנ"צ גולן שרוני, מפקד הגדוד הצפוני בעוטף ירושלים ציין כי "הפעילות המקצועית והנחושה של השוטרים מנעה פגיעה בכוחות ביטחון ואזרחים חפים מפשע. אנו עדים למעורבות קטינים בהפרות סדר ובטרור ואני קורא להורים באשר הם הורים לגלות אחריות ועירנות מוגברת כלפי ילדיהם והתנהגותם".