בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: דוברות הכנסת

היישוב היהודי בחברון ייכלל במפת היישובים הזכאים להטבות המס, כך הובהר בשיחה שקיים ראש הממשלה נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה.

מדובר בהבהרה ולא בהחלטה חדשה, מאחר שהישוב היהודי בחברון עומד כבר היום בקריטריונים לקבלת ההטבה.

במהלך הדיון דרשו אנשי הבית היהודי להכליל במפת העדיפות שורה של ישובים נוספים ביהודה ושומרון, 61 במספר, אולם ראש הממשלה נתניהו דחה את הדרישה, וקבע כי רק בהמשך תיבדק אפשרות שילובם של ישובים נוספים במפת הטבות המס.

בבית היהודי לא היו מרוצים מההחלטה, ומנגד איים יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי לא יסכים לפתיחת המתווה שנקבע בשלב זה של הדיונים.

עם זאת, ככל הנראה יאושר המתווה מחר בישיבת ועדת הכספים, מאחר שבבית היהודי לא מתכוונים ככל הנראה ליצור משבר קואליציוני בנושא זה.

לדברי ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), חבר ועדת הכספים, "ראש הממשלה דורס את ההתיישבות ביו"ש. מסמוס ההחלטה על הכנסת ישובי יהודה ושומרון הוא צעד נוסף של פגיעה בהתיישבות מצד ראש הממשלה נתניהו. בשנתיים האחרונות ביבי לא מאפשר תכנון, לא בנייה ועכשיו גם מפלה ומדיר את יהודה ושומרון ממפת הטבות המס. אני קורא לשר נפתלי בנט ולכל נאמני ארץ ישראל בממשלה שלא לקבל בשום אופן את ההחלטה הזו ולהילחם בכל הכוח להוציא מפה שיוויונית שלא תפלה ולא תדיר את תושבי יהודה ושומרון".