מחזור מספר 3 בליגת ווינר סל יגיע הערב (שני) לסיומו עם לא פחות מ-3 משחקים.

אחרי הפסד נוסף לאשדוד, השלישי במספר, והפסד משפיל אמש של מכבי ת"א בידי היריבה האדומה מירושלים, הערב יהיה זה תורן של כל יתר הקבוצות בליגת העל הישראלית לכדורסל. כולן יעלו עם מטרה ברורה: לנצח.

בעוד שהפועל תל אביב, מכבי חיפה, עירוני נהריה והפועל אילת כבר ניצחו העונה, ישנן שתי קבוצות שעוד לא עשו זאת וינסו לעשות זאת הערב כשייפגשו ראש בראש. עירוני נס ציונה ובני הרצליה.

לא כך ציפו וקיוו לפתוח את העונה בעירוני נס ציונה. אחרי הפסדים להפועל תל אביב ולעולה החדשה מכבי קריית גת, בנס ציונה חייבים ניצחון הערב (שני), מול בני הרצליה במסגרת המחזור השלישי בליגת ווינר סל.

כשהיא סופגת ממוצע של 82 נקודות בשני המשחקים הראשונים שלה העונה, 26 מתוכם ברבע האחרון והמכריע, ועם 17 איבודים למשחק, קשה לנצח כל יריבה, בטח אחת כמו בני הרצליה שגם היא מגיעה הערב ללא ניצחון עדיין העונה בליגת הכדורסל הבכירה.

בעוד שבנס ציונה אפשר לייחס את ההפסדים לפציעה של שחקנה הישראלי המצויין טל דן, ממנה הוא עדיין סובל, בהרצליה הבעיה נובעת בין היתר בשל יכולת רעה של שלושת הזרים שלה, אמאדי אנג'איי, ג'מאר סמואלס וסטיבן דניס שעדיין לא נכנסו לכושר משחק. אולי הערב זה יקרה?

עוד לפני משחקה של נס ציונה, תארח עירוני נהריה את הפועל אילת באולמה הביתי בעין שרה. משחק הקצוות הגיאוגרפי משפיע בצורה ישירה על זהות המנצחת בין השתיים, כשמאזן הניצחונות בין השתיים עומד על 4:3 לזכות הדרומיים. 4 פעמים ניצחה אילת באולמה הביתי, ו-3 פעמים ניצחו הצפוניים באולמם שלהם. הערב, שוב תהיה המארחת הצפונית זו שתנצח?

קבוצה נוספת שההיסטוריה מלמדת כי בביתה היא מביסה, היא מכבי חיפה שתארח הערב את הפועל תל אביב במשחק המרכזי של הערב. בעונה שעברה הביסה חיפה את האדומים של קטש בתוצאה 58:82, אך נראה שמאזן הכוחות בין השתיים אינו כבעבר.

חיפה של העונה הנוכחית עוד לא התחברה, ועושה רושם כאחת הקבוצות החלשות עד כה בליגת העל הישראלית. אמנם היא מחזיקה במקום הראשון מבחינת אחוזי קליעה מהעונשין עם 76.5%, אך היא מגיעה רק 17 פעמים לקו בממוצע למשחק, הכי פחות בליגה. 

לא רק זאת אלא שגם בנושא הכדורים החוזרים חיפה נמצאת במקום האחרון מבין הקבוצות בליגה הישראלית, כשהיא מסיימת משחק עם 7.5 כדורים חוזרים בלבד. לעומתה, הפועל, עם 16.5, הכי הרבה בליגה העונה. האם זה ישפיע על זהות המנצחת הערב?