יתד נאמן
יתד נאמןצילום: פלאש 90

העיתון הליטאי 'יתד נאמן' תקף היום (שני) במאמר המערכת את השר אורי אריאל שהצהיר כי ימשיך לעלות להר הבית ולמרות המתיחות הגבוהה באזור. 

לדברי העיתון, למרות שהטענה לפיה ישראל מנסה לשנות הסטטוס קוו בהר הבית הינה שקרית, עדיין היא מצליחה להתנחל בללבות אלפי מוסלמים וזאת בשל עליית יהודים להר הבית.

"הכזב המגוייס כאילו ישראל מנסה לשנות את הסטטוס קוו על הר הבית, מצליח להתנחל בתודעה המוסלמית והופך את האזור למאוד מסוכן. זאת כמובן מלבד האיסור ההלכתי החמור של עליה למתחם הכרת, איסור שסביבו מאוחדים גדולי הפוסקים ואף הרה"ר שפסקיה אמורים לחייב את אותם אנשים, לא מצליחים למנוע את אלה שבאים לרמוס חצרי ולרמוס את ההלכה באבק רגליהם.

"אמנם לא אלה שמנסים לעלות להר הבית הם אלה שמציתים את הבעירה, כי ישמעאל פרא אדם וחרבו שלופה מנדנה, אבל הם אלה שמספקים לטרוריסטים צמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל, והם פורשים לרגלי המפגעים שטיח אדום, שעם התלהטות הרוחות הוא מאדים מדם.

לדברי העיתון אי אפשר לדעת מתי גל הטרור יבוא אל סיומו. "העולם הערבי כולו נסער, כשמדובר בהר הבית, כי הם רואים בעלייה להר נסיונות לגרש אותם מבתי התיפלה שלהם. בגלל המעפילים להר, המלחמה הלאומנית שניתשת באזור הופכת למלחמה דתית שאפשר לדעת היכן היא מתחילה ואי אפשר לדעת היכן היא תסתיים חס וחלילה, והרי אין מוסלמי בעולם שאם הוא ישתכנע, בצדק או לא בצדק, שיהודים זוממים לפגוע בהר, והוא ימלא את פיו מים. העליה לשטח הר הבית הופכים את הישיבה באזור הזה לישיבה על לועו של הר געש שהלבה המבעבעת במעמקיו עלולה להתפרץ בכל רגע אפשרי".

וכאן הוא מאשים ישירות את השר אריאל בכאוס שנוצר. "כמה חוסר הגיון ודעת וכמה חוסר אחריות מינימלי, טמונים בהצהרתו של השר אורי אריאל בראיון לעתון 'מקור ראשון' של סוף השבוע, שבו הבהיר כי הוא 'מתחייב לחזור ולעלות להר הבית כמה שיותר ולהעלות כמה שיותר יהודים. כשיש סכנה לריבונות שלנו במקום מסויים צריך לחזק את המאמצים לקבע את הריבונות', אמר השר אריאל וחשף את הטירוף הלאומני של אותן קבוצות הממשיכות את דרכם של בריוני בית שני שהמיטו אסונות על יושבי הארץ בעת ההיא. פעם אחר פעם מוכח, שכשהללו מדברים על 'תפילה במקום המקודש ביותר ליהודים', הם אינם מתכוונים לתפילה ולא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם, אלא בשפיכת שמן למדורה האזורית שבוערת גם ללא עזרתם ומקורה בגאווה אווילית על עצמאות וריבונות מדומה".