בונה על עלייה בהכנסות המדינה. שר האוצר כחלון
בונה על עלייה בהכנסות המדינה. שר האוצר כחלוןצילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון הודה היום (ב') כי הקואליציה הצרה מקשה על תפקוד הממשלה. בשיחה עם תא כתבי הכנסת האריך שר האוצר אודות הקושי העומד בפני קואליציית ה-61 וסיפר כי אינו חוסך מאמצים כדי לפעול להרחבתה.

"יש לנו קושי לתפקד בגלל רוחב הממשלה", אמר כחלון. "סוכנויות הדירוג מציינות שזו סיבה לכך שדירוג האשראי שלנו לא עולה". כחלון אמר כי הוא פועל להרחבת הקואליציה בכל הזדמנות. "אני לא עוצר לרגע, בכל הזדמנות שאני יכול אני לוחץ להרחיב את הקואליציה".

כחלון אף התייחס לגניזת חוק הלאום ואמר כי החוק הוסר בשל דרישת מפלגתו. "השסעים רק הולכים וגדלים. אם רוצים להרגיע את הרוחות בבית זה להרגיע קודם את הממשלה. בעניין חוק הלאום, אמרנו בתחילת הקדנציה שלא יהיה שינוי ללא הסכמה שלנו.

"לכן חוק הלאום ירד לפי דרישה שלנו. תקום ועדה ויהיה שם נציג שלנו. אם לא תהיה הסכמה - זה לא יהיה", הבהיר כחלון והדגיש כי גם לגבי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, "לא יהיה שום שינוי כל עוד אנחנו שם".

כחלון התייחס לזהות המפלגות שיכולות מבחינתו להצטרף לקואליציה. "לכולם יש מקום. זו לא ממשלה עם אג'נדה דווקנית שאף אחד לא יכול להצטרף אליה". כחלון אמר כי מבחינתו "גם מרצ יכולה להצטרף".

בדבריו סיפר על ניסיונות ראש הממשלה להטמיע את 'כולנו' בתוככי הליכוד והסביר מדוע סירב. "ראש הממשלה דיבר איתי בעניין הזה כמה פעמים. כרגע אני רץ ב'כולנו'. לא הקמתי את המפלגה כדי לרוץ לליכוד. יש לו רצון לעשות גוש. אני לא רואה את עצמי כרגע יושב שם".

שר האוצר נשאל על החוק הנורווגי והאם הוא מתכוון להתפטר מהכנסת. "יכול מאוד להיות שאתפטר בהמשך. כרגע אני פה". על יחסיו עם נגידת בנק ישראל אמר כי למרות המתח הטבעי, יחסיהם טובים.

בסיום דבריו הביע שר האוצר תמיכה מוחלטת בפעולות ראש הממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם גל הטרור הנוכחי ואמר כי "אני תומך באופן שבו נתניהו מתמודד עם גל הטרור".