מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהthinkstock

בלשי תחנת משטרת רחובות עצרו הלילה ביד בנימין את שילה בן שי, צעיר יהודי המורחק מיהודה ושומרון, וזאת בטענה שהפר את הצו המנהלי שהוטל עליו.

בחוננו מציינים כי על פי הצו שנמסר לו לפני כחודש וחצי, עליו לשהות במעצר בית לילי בדירה שאינה בבעלותו.

לאחר שקיבל לידיו את הצו, פנה עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, ללשכת אלוף פיקוד העורף יואל סטריק שחתם על הצו, והבהיר במכתב כי הצו אינו בר קיום שכן הכתובת שנמסרה הינה דירה שאינה בבעלותו של הצעיר, אלא מדובר בדירה שבעבר התגורר בה הצעיר בשכירות. לפיכך הצהיר עו"ד יאדו כי עד לתיקון הצו הרי שהצעיר אינו יכול לקיים אותו.

היועצת המשפטית של פיקוד העורף אישרה בשיחה ובהתכתבות מייל את קבלת המכתב והודיעה לעו"ד יאדו כי הם מודעים לבעיה והנושא בטיפול.

אולם מאז לא הוצג כל פתרון בידי פיקוד העורף, ותחת זאת בחרה המשטרה לעצור הלילה את הצעיר בדירה של חבר בה ישן. יש לציין כי על פי הצו נאסר על הצעיר לשהות בבית הוריו בקרית ארבע, וכי הוא נאלץ לישון מדי לילה במקום אחר אצל חברים.

בשעות הבוקר הועבר הצעיר ליחידה לפשיעה יהודית בימ"ר ירושלים, והמשטרה הודיעה כי בכוונתה להביאו לבית המשפט.

בארגון חוננו רואים את התנהלות המשטרה בחומרה, "מדובר במעצר לא חוקי ושפל בניגוד להצהרות היועצת המשפטית של פיקוד העורף לפיה האלוף יטפל בבעיה וימצא פיתרון", אומר פרקליטו של הצעיר.

"במשך כחודש וחצי היועצים המשפטיים של פיקוד העורף וימ"ר ירושלים לא התמודדו עם הטענות שלנו ולא מצאו פתרון לבעיה שהם הכירו בה ולא ניתן להתעלם ממנה. כיצד מוסרים לאדם צו שבו הוא מחויב לשהות בכתובת שאינה כתובת המגורים שלו? ברור לחלוטין כי הצו חסר תוקף, ואנו הצהרנו במפורש שמר בן שי לא מקיים אותו מכיון שלא ניתן לקיים אותו. פיקוד העורף ביקש זמן כדי למצוא פתרון, אך במקום לתקן את המצב, המערכת מנצלת את הכוחות השלטוניים שלה כדי לעצור אותו בניגוד לחוק", הוסיף.