אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעקבות פרסומים אודות הונו ונכסי הנדל"ן שבבעלותו של שר הכלכלה, והנגב והגליל, אריה דרעי, פנתה התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה, יוסף שפירא, וליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

בתנועה קוראים לשניים לבחון את נכונות הצהרות ההון של השר, כפי שאמור היה להגיש ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה, ובמידה ויתגלה כי הצהרותיו אינן נכונות, קוראת התנועה למבקר וליו"ר הכנסת למצות את הדין.

בין היתר, נטען, בעוד השר דרעי הצהיר בפני התקשורת רק לפני הבחירות האחרונות כי בבעלותו דירה אחת ויחידה, למעשה הוא מחזיק יחד עם רעייתו גם בזכויות בדירות אחרות, ששוויון עומד על כ-15.5 מיליון ש"ח. כך עולה לכאורה מכתבה שפורסמה ב'גלובס'.

מן הכתבה עולה כי זכויות אלו עתידות לעבור בקרוב לבעלות אחיו וילדיהם, אשר קנו את הזכויות בשנת 2013 תמורת סכום של כ-4.2 מיליון ש"ח (ללא עלות הבנייה, הנאמדת בכ-5 מיליון ש"ח), אך עד מועד זה טרם נרשמה הערת אזהרה על הנכסים.

בתנועה כותבים למבקר וליו"ר הכנסת כי "השר דרעי שב לחיים הפוליטיים ונבחר לכהן כחבר כנסת בינואר 2013, ובמרץ 2015 נתמנה לכהן כשר בממשלת ישראל. כהונותיו השונות כנבחר ציבור הטילו עליו חובה להגיש לאורך השנים הצהרות הון, בין אם ליו"ר הכנסת (בהיותו חבר כנסת) ובין אם למבקר המדינה (בהיותו שר בממשלה)".

התנועה קוראת למבקר המדינה ויו"ר הכנסת "לוודא את נכונות הצהרותיו של מר דרעי החל מתחילת כהונתו כחבר כנסת בכנסת ה-19 וכלה בהצהרת ההון האחרונה שהגיש בהיותו שר בממשלה ה-34, בדגש על שאלת אזכורו של ההון המפורט בכתבות דלעיל במסגרת הצהרות ההון.

ככל שקיים פער בין הצהרות ההון לבין המתואר בכתבות, קוראת התנועה למצות את מלוא הדין כנדרש בנסיבות דנן".

בכתבה המדוברת שפורסמה באתר 'גלובס' נכתב כי "ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הסתיימה בנייתו של בניין חדש בשכונת גבעת שאול בירושלים, ששייך למשפחה (משפחת דרעי ש.כ.). בבניין, הממוקם ברחוב דוד הראובני 23, שתי קומות ו-5 דירות בלבד. הדירות הרשומות כיום בטאבו על שם ח"כ אריה דרעי (ש"ס) ורעייתו יפה, צפויות ככל הנראה לעבור בקרוב לבעלות האח שלמה דרעי וארבעת ילדיו, שרכשו את זכויותיהם של אריה ויפה דרעי ביולי 2013".