הבית היהודי צריך לנצל את השליטה במשרד המשפטים ובוועדת החוקה של הכנסת. משרד המשפטים
הבית היהודי צריך לנצל את השליטה במשרד המשפטים ובוועדת החוקה של הכנסת. משרד המשפטיםלשכת ח"כ משה גפני

במכתב ששיגר לשרת המשפטים, השרה איילת שקד, קובל עורך הדין שמואל סעדיה כי אל משרדו (וככל הנראה גם למשרדיהם של עורכי דין אחרים) מגיעים פרסומי החלטות שיפוטיות בימי שישי לאחר כניסת השבת ואף במהלך יום שבת עצמו.

עורך הדין סעדיה מציין במכתבו כי ההחלטות שמגיעות במועדים הללו הן "החלטות שיפוטיות אשר, בכל הכבוד, אין בהן כל דחיפות וניתן להעבירם, כדבר שבשגרה, בתחילת שבוע העבודה ובמהלכו".

בדבריו לשרה מדגיש סעדיה כי משלוח החומר במהלך השבת מנוגד לדין וכהוכחה לדבריו הוא מצטט את הכרעת בג"צ שקבע כי "הפגיעה ברגשות הדת... היא קשה... השמירה על רגשות הדת ועל אורח החיים הדתי  היא "תכלית ראויה" - כמובנה בנוסחת האיזון - מבחינת תוכנה". ציטוט נוסף שמביא סעדיה הוא של השופט טל שהיה באותו דיון בדעת מיעוט אך התבטא בחריפות ובנחרצות כשקבע "השבת בעיני עם ישראל היא ערך כמעט אבסולוטי, והיא נדחית רק מפני פיקוח נפש, או חשש לפיקוח נפש. "שבת קודש" היא חובתו וזכותו הכמעט אבסולוטית של עם ישראל.  ...יש לבחון בכל מקרה את כובד הזכות מול עומק הרגש. המשקל והמאזן הם חברתיים וערכיים".

עוד מציין עו"ד סעדיה כי משלוח החומרים במהלך השבת הוא מעשה ה"מנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה". בנוסף לכל אלה הוא מזכיר את תקנות סדרי הדין המחייבות ווידוא טלפונית שאכן פקס שנשלח הגיע לתעודתו בתוך 24 שעות מרגע המשלוח, והמשמעות של משלוח בערב שבת או במהלך השבת היא שלא ניתן לבצע את הנחיה זו.

עו"ד סעדיה מציין במכתבו כי "כיהן שלוש קדנציות כחבר ועד מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין  ומכהן כשופט, במינוי על פי חוק, כיו"ר ועדות ערר במס הכנסה ומע"מ, ובכל הענווה לא היה עולה על דעתו כי ישלחו מסמכים בשבתות וחגים".

את מכתבו לשרת המשפטים הוא חותם וכותב: "בהיכרותנו את רגישותך לערכי מורשת ישראל  וכמי שהיא חלק מה"בית היהודי" הרי נודה אם כבוד השרה תיתן דעתה לעניין ותורה על הפסקת משלוח החלטות לאחר כניסת שבת". 

מדוברות בתי המשפט נמסר כי מאחר והמכתב שוגר לשרת המשפטים הרי שהיא זו שעליה להגיב לטענות. מלשכת שרת המשפטים, איילת שקד, נמסר כי הסוגיה נמצאת כעת בבירור בין הלשכה לבין הנהלת בתי המשפט. בלשכת שקד משוכנעים שיימצא פתרון מקובל ומוסכם בין הצדדים.