אדלשטיין ושפירא
אדלשטיין ושפיראצילום: דובורת הכנסת

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא הגיש לפני דקות אחדות ליושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין, את הדוח השנתי 66א. מדובר בחלק הכלכלי בדוח מבקר המדינה השנתי, העוסק בין השאר בריכוזיות במשק ובמנופולים ובו גם פרק על התמודדות עם המונופול של חברת החשמל.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר, "אני מברך על דו"ח יסודי שמגלה וחושף טעויות. הפעם מדובר בדו"ח כלכלי על הריכוזיות במשק ועל חברת החשמל, נושא שהפך אקטואלי השבוע כשמשפחות רבות מנותקות לאורך יממות מחשמל. למרות שזה נושא שאני יודע שבדקתם חודשים, מסתבר שלא צריך לרדוף אחרי כותרות. האקטואליה חזקה יותר. אין ספק שמונופולים הם ריחיים על צוואר המשק כולו. חלפו 18 שנים מאז הוחלט על הצורך בתחרות בשוק החשמל. מי שהיה זקוק לתזכורת עד כמה זה נחוץ – קיבל אותה השבוע. המשך המצב הקיים הוא סיכון לחברה ולמשק".

מבקר המדינה יוסף שפירא אמר "הדו"ח כולל בחובו נושאים מערכתיים שנוגעים לכיסו של כול אזרח. במיוחד לאלה שידם אינה משגת. אני מודה ליושבת-ראש הוועדה לביקורת המדינה על דיונים מידיים בזמן אמת – כך כבר השבוע בנושא החשמל, באופן שהדברים מחלחלים טוב יותר לתודעת הציבור".

מנכ"ל משרד מבקר המדינה אלי מרזל אמר, "חברת החשמל היא חברה ששייכת למדינה ולא חברה שיש לה מדינה. הביקורת מצביעה על חוסר משילות של הממשלה מול חברת החשמל. ככל שיתמשך המצב הזה, העלויות למדינה ילכו ויעלו".