הנשיא ריבלין
הנשיא ריבליןצילום: מארק ניימן - לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אומר הערב כי הוא אינו חושש לחייו אך חרד מאוד לדמוקרטיה הישראלית. 

בנאום שנשא באירוע הזיכרון שהתקיים באנדרטה של חטיבת הראל למפקדה הראשון, ראש ממשלת המנוח יצחק רבין, אמר ריבלין כי "הלקח האזרחי והחברתי מהרצח הנתעב, נידון מעל כל במה בשבועות האחרונים ובצדק, אך בצדו עלינו לזכור ולהזכיר גם את הירצחו של אדם גדול שעוד בחייו הפך למיתוס, כאחד ממחולליה של ההיסטוריה הישראלית".

לפני תחילת הטקס נשאל על הנשיא אודות אירועי הימים האחרונים ואמר: "צריך להבין, היום האינטרנט הפך לכיכר השוק, כיכר העיר של העם בישראל ועמי כל העולם, בכל פעם שקיימת שאלה האם מדובר בהסתה או בחופש ביטוי אני מחזק את ידי בית המשפט המפרש את הדברים לקולא מבחינת יכולת חופש הביטוי בישראל".

"ברמה האישית אין לי שום חשש, ברמה האישית יש לחשוש לדמוקרטיה. חופש הביטוי קודם לכל דבר אבל כשיש ספק צריך להקל מפני שחופש הביטוי חשוב לנו לדמוקרטיה מכל דבר אחר", דברי ריבלין.

הנשיא דיבר גם על הלקחים שהופקו מרצח רבין וציין כי "הלקח האזרחי והחברתי מהרצח הנתעב, נידון מעל כל במה בשבועות האחרונים ובצדק, אך בצדו עלינו לזכור ולהזכיר גם את הירצחו של אדם גדול שעוד בחייו הפך למיתוס, כאחד ממחולליה של ההיסטוריה הישראלית".

לדבריו, "באנדרטה הזאת, אולי יותר מכל מקום אחר, אנו מבינים את מחיר הריבונות של עם ישראל בארצו ובעיקר את מחירה של ירושלים ישראלית. כאן, לצד סיפור הקרבות והמאורעות ההיסטוריים, לצד שמות מאות החללים, וגם לצד משכן הכנסת ובית המשפט העליון, אנו יודעים כי מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית, וירושלים כעיר בירתה, הן אינן דבר מובן מאליו".