טרור אבנים
טרור אבניםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

תא"ל גיא גולדשטיין, סגן מתאם פעולות הממשלה ביהודה ושומרון, השתתף היום (רביעי) בכנס שהתקיים במכללה האקדמית נתניה בנושא קידום אסטרטגיה מתואמת לשיקום עזה, והציג את תפיסת המתאם לעימות הטרור הנוכחי.

תא"ל גולדשטיין ציין כי "לא מדובר באינתיפאדה שאנחנו מכירים. מדובר בהתקוממות של בודדים ברשתות החברתיות ובפעולות טרור שנובעות מתוך כאב ותסכול. בנוסף אנחנו עדים לאירועי שיא של החיכוך הולך וגובר בין הפלסטינים לבין המתנחלים".

בנוגע לשיקום עזה ציין תא"ל גודלשטיין כי: "כובד המשקל לשיקום הרצועה נמצא בידי ישראל שמאז צוק איתן הכניסה יותר מ-2.3 מיליון טון מלט, מעל 800 משאיות נכנסות לרצועה ביום. התרומה של ישראל לרצועה עזרה לשקם כמאה אלף בתים שניזוקו במהלך צוק איתן".

תא"ל גולדשטיין היה פסימי לגבי הטיפול בחמאס. "המטרה של חמאס היא להתעצם ולבנות יכולות תת קרקעיות וטילים תלולי מסלול, אנחנו מנסים לאתר את פעולותיו אך לא מצליחים לאתר אותן באופן מלא".

ד"ר יאיר הרשפלד, מנהל המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה, הציג מחקר בנושא קידום הדיאלוג לשיקום עזה וטען: "מעזה מגיעות חדשות רעות מאוד. אם לא יחול שינוי דרמטי בשיפור בתשתיות, אנחנו הולכים לקראת אסון הומניטרי קטסטרופלי בלתי נמנע ב-5 השנים הקרובות".

"קשה לצפות בדיוק מה תהיה נקודת השבר אך בעיות התשתית החמורות יצרו מצב נפיץ ביותר שיכול להתפוצץ לישראל בפנים בכל רגע", טען ד"ר הירשפלד.