יעלון וקרטר
יעלון וקרטרצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה יעלון אומר הערב במסיבת עיתונאים משותפת עם שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר כי ארצות הברית כי המשענת האסטרטגית של ישראל.

"אין למדינת ישראל ידידה גדולה יותר מארצות הברית של אמריקה. בשבועות האחרונים החלו צוותים מארה"ב ומישראל לדון בסוגיות הקשורות בחיזוק עוצמתו של צה״ל. גם אנחנו דנו בכך, וביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון כאורחו של אובמה יעסוק אף הוא בנושא", הבהיר יעלון.

שר הביטחון אמר כי איראן מנסה ללא הפסקה לפגוע בישראל ובאזרחיה באמצעות טרור לאורך גבולותיה מדרום ומצפון ואף מעבר לים, ולאתגר אינטרסים אמריקניים, הן באופן ישיר והן על ידי חתירה תחת משטרים סוניים פרו-מערביים במזרח התיכון".

"כך, למשל, חווה ישראל בימים אלו גל טרור פלסטיני, שרובו נובע מהסתה קשה ושקרים כלפי מדינת ישראל, וחלקו נובע ממאמצים של איראן וגרורותיה להבעיר את השטח, וחלק אחר שלו מהשפעות של האסלאם הג׳יהאדיסטי", הוסיף שר הביטחון.

הוא הצהיר כי "את הטרור הזה, שלמעשה רודף לא רק אותנו אלא גם את העולם המערבי בראשות ארצות הברית, אנחנו נכה בנחישות ובעוצמה, וננצח. אין לנו ברירה אחרת. לעולם החופשי אין ברירה אחרת, אלא לנצח".

"העובדות הללו", סיכם יעלון, "מחייבות אותנו לשמור על מדינת ישראל חזקה צבאית, ואת צבא ההגנה לישראל עם עוצמות שיאפשרו לו להתמודד עם כל אויב, בכל עת, ובכל מקום, לאורך גבולותינו ואף הרחק מהם".

"זהו אתגר משותף לשתי המדינות, ארצות הברית וישראל, ובשיחותינו כאן דנו בהמשך חיזוק הקשר בין הממסדים הביטחוניים ובדרכים לסייע לצה״ל לשמור על עליונותו ועל היתרון האיכותי במזרח התיכון", חתם שר הביטחון.